פורמולה 1: סבסטיאן וטל ממשיך היכן שסיים
אלוף העולם התחיל עם רד-בול את עונת 2011, בדיוק כפי שסיים את 2010 - הפגנת שליטה מרשימה במירוץ, מהאור הירוק ועד דגל השחמט. לואיס המילטון סיים שני עם המקלארן, לפני הנהג המפתיע של הסבב - ויטאלי פטרוב ברנו
עונה חדשה, הרגלים ישנים ומנצחים ותיקים. עונת 2011 של הפורמולה 1 יצאה לדרך בתצוגת תכלית מרשימה של אלופי העולם, סבסטיאן וטל וקבוצתו - רד בול. הנהג הגרמני אשר סיים את העונה הקודמת במירוץ נפלא, פתח באופן דומה את העונה הנוכחית, עם זינוק מצוין, הובלה ללא בעיה וניצחון סופר-מרשים. וטל הצעיר הפגין דומיננטיות גם במקצי האימון שנערכו ביומיים שלפני המירוץ, קבע את ההקפה המהירה ביותר במקצי הדירוג, ושלח את מתחריו הקרובים לשלושה שבועות של חשיבה, עד המירוץ הבא שיערך במלזיה.
וטל ואלוף העולם לשעבר לואיס המילטון במקלארן, זינקו זה לצד זה מהשורה הראשונה, והובילו באופן זה את המירוץ כמעט ללא הפרעה. זאת למרות הערכות מוקדמות לכאוס במירוץ הראשון, תוך שהקבוצות מנסות להתאים עצמן לשינויי התקנון - בעיקר בכל הנוגע להחלפות הצמיגם התכופות. וטל והמילטון, כמו-גם ויטאלי פטרוב המפתיע ברנו שסיים שלישי, החליפו את צמיגי הפירלי פעמיים.
אגב פטרוב, הנהג הרוסי הסתדר רק בקושי בעונה החולפת עם הדומיננטיות של בן קבוצתו הוותיק רוברט קוביצה הפולני. אלא שהתאונה הקשה שעבר האחרון בעת מירוץ ראלי, "סידרה" לנהג הצעיר - שכמעט ואיבד את מקומו לאחר ביצועים פושרים - פתיחה חלומית, תוך שהוא מנצל כנראה עד תום את הפוטנציאל הגלום במכונית. ניק היידפלד הוותיק, שהוזעק כמחליף לקוביצה, סיים את המירוץ הרחק מאד מאחור, ובינתיים לפחות נראה כלא מסתדר עם המטלה.
ומההפתעה הטובה של המירוץ, לאחת האכזבות הגדולות. מיכאל שומאכר שחווה עונת קאמבק מאכזבת למדי, נראה במבחני טרום העונה כאילו סגר לגמרי את הפער מבן קבוצתו הצעיר ממנו, ניקו רוזברג. לאחר שהובס פעם אחר פעם על-ידי בנו של אלוף העולם לשעבר, היה מרענן לגלות כי הגרמני בן ה-42 חוזר ליכולת שיא. אלא שתחילת המירוץ ניפצה את כל התקוות. תאונה עם חיימה אלגוסארי כבר בתחילת המירוץ, שלחה את שומאכר לרחבת הטיפולים, ומחוץ למירוץ בהקפה ה-22. אגב, גם רוזברג נאלץ לפרוש, לאחר שהקפה אחת מאוחר יותר נפגע מהוויליאמס של רובנס באריקלו. לא מירוץ מוצלח במיוחד למרצדס, שהאמינה כי היא מסוגלת לסגור את הפער מרד-בול ופרארי.
תוצאות מירוץ אוסטרליה:
1. סבסטיאן וטל, רד-בול
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. ויטאלי פטרוב, רנו
4. פרננדו אלונסו, פרארי
5. מארק וובר, רד-בול
6. ג'נסן באטן, מקלארן
7. סרג'יו פרז, סאובר
8. קמואי קוביאשי, סאובר
9. פליפה מאסה, פרארי
10.סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו
אליפות הנהגים, עונת 2011:
1. סבסטיאן וטל, רד-בול, 25 נקודות
2. לואיס המילטון, מקלארן, 18 נקודות
3. ויטאלי פטרוב, רנו, 15 נקודות
4. פרננדו אלונסו, פרארי, 12 נקודות
5. מארק וובר, רד-בול, 10 נקודות
6. ג'נסן באטן, מקלארן, 8 נקודות
7. סרג'יו פרז, סאובר, 6 נקודות
8. קמואי קוביאשי, סאובר, 4 נקודות
9. פליפה מאסה, פרארי, 2 נקודות
10.סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו, נקודה אחת
* שני נהגי קבוצת סאובר נפסלו, לאחר שבבדיקות טכניות שלאחר המירוץ התגלה כי הכנף האחורית של המכונית אינה עומדת בתקנות. במקרה והערעור אותו הגישה קבוצת סאובר לא יתקבל, יקפצו מאסה ובואמי שני מקומות, כאשר אדריאן סוטיל ופול די-רסטה מקבוצת פורס אינדיה, יעלו למקומות התשיעי והעשירי בהתאמה.
אליפות הקבוצות:
1. רד-בול, 35 נקודות
2. מקלארן, 26 נקודות
3. רנו, 15 נקודות
תאריך | מקום | מסלול |
13.03 | בחריין - בוטל | סאחיר |
27.03 | מלבורן, אוסטרליה | אלברט-פארק |
10.04 | קוואלה לומפור, מלזיה | ספנאג |
17.04 | שנחאי, סין | שנחאי |
08.05 | איסטנבול, טורקיה | איסטנבול פארק |
22.05 | ברצלונה, ספרד | קטלוניה |
29.05 | מונאקו | מונאקו |
12.06 | מונטריאול, קנדה | ז'יל וילנב |
26.05 |
ולנסיה, ספרד (אירופה) |
ולנסיה |
10.07 | אנגליה | סילברסטון |
24.07 | גרמניה | נורבורגרינג |
31.07 | בודפשט, הונגריה | הונגורגרינג |
28.08 | בלגיה | ספא |
11.09 | איטליה | מונזה |
25.09 | סינגפור | סינגפור |
09.10 | יפן | סוזוקה |
19.10 | קוריאה | יונגאם |
30.10 | דלהי, הודו | ג'ייפי |
13.11 | אבו-דאבי | יס מרינה |
27.11 | סאן-פאולו, ברזיל | אינטרלגוס |