"מירוצי מכוניות בישראל? רבעון ראשון של 2013"
ועדת השרים אישרה הקמת מסלול מירוצים בחצרים, בעלות מוערכת של כ-100 מיליון שקל. כעת נותר רק להשיג את הכסף, לתכנן, לסגור את נושא הביטוח הבעייתי ולהתחיל לתפעל. ציון עופרי, יזם הפארק: מירוצים תוך כשנתיים
ארבע שנים אחרי - מסלול המירוץ הראשון בישראל מתקרב צעד נוסף לביצוע. הקמת מסלול מירוצים באזור חצרים שבדרו המדינה, אושרה היום על-ידי ועדת שרים. אישור זה מעניק זריקת עידוד לספורט המוטורי המדשדש מאז אושר כחוק לפני שנים ארוכות. בתכנית, שנחשפה ב-ynet לפני כארבע שנים: מסלול מירוץ מכוניות, אופנועים וקארטינג, אזור לאימוני שליטה ברכב, יציעי ענק ומרכז לחינוך נהיגה נכונה ובטוחה לתלמידי בית ספר. הפרויקט אמור היה להפוך פעיל עוד ב-2008, אלא שמגבלות שונות, בעיקר מכיוון משרדי ממשלה שונים, מנעו זאת. יזם הפרויקט, ציון עופרי: כבר ברבעון הראשון של 2013 יהיו שם מירוצי מסלול".
- צו הריסה: כך יעשה למסלול במרכז
כך אמור להיראות הפרויקט הגרנדיוזי בחצרים - מסלול פורמולה 3 מתוכנן בהמשך
משרדי הממשלה הקשורים לפרויקט - התיירות, פיתוח הנגב והגליל והתרבות והספורט - כמו-גם מנהל מקרקעי ישראל והשרים הממונים, מיהרו לברך על אישור הקמת הפארק. השר סילבן שלום אמר כי הפרויקט יספק מקומות עבודה לכמה מאות מתושבי הדרום, וכי מדובר "במנוע צמיחה נוסף לדרום". השרה לימור לבנת אמרה כי היא שמחה לאשר שבימים אלה נערכים במשרד הספורט לתחילת מירוצים תוך מספר חודשים, והוסיפה במפתיע כי "הספורט המוטורי הוא ענף ספורט אתגרי חדש, הטומן בתוכו פוטנציאל כלכלי גדול ותפקיד חינוכי בהקניית כלים לנהיגה בטוחה".
ציון עופרי, המייצג את החברה האחראית לפרויקט, אמר היום (ב') ל-ynet כי את 100 מיליון השקלים הנדרשים להקמת הפארק המוטורי, ניתן יהיה לגייס ללא בעיות. לדבריו, לחברה המקומית משקיעים אמריקנים המסוגלים לגייס סכומים גדולים, וכך גם אנשי החברה בישראל. על שלב התכנון, הביצוע והתפעול של הפארק תהיה אחראית חברת TTI האוסטרית (test and training), המנוסה בהקמה והפעלה של מרכזי הדרכת נהיגה מתקדמים באירופה. "אני בטוח שכבר ברבעון הראשון של 2013 יתקיימו מירוצי מכוניות חוקיים בישראל", אמר עופרי.
החסם העיקרי כנגד פעילות ספורט מוטורי חוקית בישראל, חברות הביטוח המסרבות לבטח את האירועים בסכומים הנדרשים (כ-50 מיליון שקל) לא אמור לדבריו להוות בעיה כלשהי. "מכיוון שמדובר במתחם סגור, לא תהיה בעיה ביטוחית כלל. כל נושא הביטוח המונע את פעילות והספורט המוטורי, מתמקד בקטעי קישור במהלך מירוצי ראלי (קטעי נהיגה לא תחרותיים, ה.פ). אצלנו זה כלל לא רלוונטי, ולכן הנושא הביטוחי אינו מהווה כל בעיה.
במצגת עליה הסתמכו חברי ועדת השרים, ואשר הגיעה לידי ynet, עולה כי יזמי הפרויקט מבטיחים פארק מוטורי על שטח של כ-320 דונם בשלב ראשון, הכולל בנוסף למסלולים שונים, גם אזור סחר ותיירות על-פני 20 דונם. על-פני 80 דונם יוקם מגרש הדרכה לנהיגה בטוחה, ואילו על-פני 220 דונם יוקם מסלול למירוצי קארטינג, סלון, ראלי ורכבי שטח. תכנית המתאר, כך היזמים, מאפשרת 500 דונם נוספים לצורך הרחבה עתידית עבור מירוצי פורמולה 3. יש לציין כי במצגת המקורית שפורסמה לפני מספר שנים, הוזכרה דווקא קטגוריה בכירה יותר - פורמולה 1 - כמועמדת להגיע ארצה בעתיד.
המסלול המתוכנן בדרום