בעתיד: קסדת-חצי לא תהיה חוקית
משרד התחבורה מבטיח לשלב בקרוב תקנה האוסרת שימוש בקסדת-חצי, גם כאלה העומדות בתקן האמריקני והאירופי. עם זאת, הגופים הממונים לא יכולים עדיין להבהיר למה הכוונה ב"חצי"
מחליטים בשבילנו. שר התחבורה ישראל כץ, הגיש היום (ב') לאישורה של ועדת הכלכלה תקנה האוסרת שימוש בקסדת-חצי בעת רכיבה על כלי דו-גלגלי. על-פי משרד התחבורה, התקנה נועדה להגביר בטיחות רוכבי האופנועים, ו"למנוע סכנה של פגיעת ראש חמורה בעת החלקה". קסדות החצי יאסרו גם ברכיבה על טרקטורון או בעת לימוד נהיגה. התקנה תכנס לתוקף חודשיים לאחר אישורה בוועדת הכלכלה ופרסומה ברשומות. לאחר אישור התקנה תקבל קסדת החצי מעמד חריג, וייאסר השימוש בה.
במשרד התחבורה מסבירים כי בישראל הייתה נהוגה עד כה התקינה האירופאית והאמריקאית, בכל הנוגע לשימוש בקסדות לרכיבה על כלים דו-גלגליים מוטוריים. במשרד הבהירו היום ל-ynet כי רק קסדות "המגנות על גזע המוח" יורשו לשימוש מעתה ואילך, אך לא ידעו להסביר לאיזה הבדל בין קסדת-חצי לקסדת שלושת-רבעי התייחסו בתיקון. במכון התקנים הישראלי, האחראי על מתן אישור בטיחותי לשיווק הקסדות, לא הגיבו לפנייה.
יחד עם האיסור על שימוש בקסדת חצי, הוגשו לאישור ועדת הכלכלה תיקונים נוספים לתקנות התעבורה, בהם איסור על שליחת דואר אלקטרוני בעת נהיגה, וחובת רכיסת הקסדה בעת נהיגה או רכיבה על טרקטורון ובעת לימוד נהיגה.