האיחוד: עד 2050 נוציא מכוניות מזהמות מהערים
הנציבות האירופית מפרסמת מפת דרכים להפחתת שיעורי פליטה עד 2050, כולל הוצאת מכוניות מזהמות ממרכזי הערים באופן מוחלט. וגם, יעד יומרני של 0 הרוגי תאונות דרכים
בעוד פחות מ-40 שנה, בלי הרוגים ועם מעט זיהום ממפלטי מכוניות. הנציבות האירופית מפרסמת מפת דרכים להפחתת 60% בפליטת פחמן מכלי תחבורה, עד לשנת 2050. בנקודות המרכזיות בתוכנית ניתן למצוא שימוש בדלקים חלופיים בתעופה, שימוש נרחב יותר בתחבורה ימית לשינוע סחורות, ועלייה ב-50% של שימוש ברכבת בין עירוניות, נוסעים וסחורות כאחד. אחד הסעיפים המפתיעים: איסור שימוש במכוניות מזהמות בתחומי הערים תוך פחות מארבעים שנה. וקרוב ל-0 הרוגים מתאונות דרכים.
"האמונה הרווחת כי צריכים לקצץ בניידות בכדי להלחם בשינויי האקלים, היא פשוט לא נכונה", אומר סגן נשיא הנציבות האירופית ואחראי על התחבורה. ניתן ליצור מערכת תחבורה חיוניות באירופה מבלי להשען על נפט, ומבלי להקריב את היעילות. במפת הדרכים מוזכרות 40 יוזמות במשך העשור הקרוב, שיבנו את הבסיס להשגת היעדים היומרנים.
בין היעדים ניתן למצוא מעבר של 30% בנסיעות של יותר מ-300 ק"מ, מהכביש אל מסילת הברזל והנהרות, עד 2030, ועד 50% ב-2050. ירידה של מחצית מכלי רכב מזהמים בערים עד לשנת 2030, ואיסור השימוש בהם לחלוטין 20 שנים מאוחר יותר. לצד ההפחתה בפליטת המזהמים משרטטים בנציבות האירופית יעדי בטיחות שאפתניים בתחבורה יבשתית, על פיהן נגיע למצב ללא הרוגים כמעט עד לשנת 2050. בשנת 2020 מעוניינים שם להפחית את מספר הנפגעים על הכביש במחצית.