ניסאן: "יקח לנו זמן לחזור לייצר בהיקף מלא"
יצרניות הרכב מתקשות להעריך מתי יחזרו לפעילות מלאה. בניסאן מבהירים כי "יעבור זמן מה", ובטויוטה יודעים לנקוב בתאריך - אמצע חודש אפריל, או אולי בעצם מאי
יצרניות הרכב ביפן עדיין מגששות בערפל. יצרנית הרכב השניה בגודלה ביפן, ניסאן, מסרה היום (ג') כי "יעבור זמן מה" עד שתחזור לפעילות בהיקף מלא. בניסאן הוסיפו כי הם מתכוונים לחזור לייצור בהיקף רגיל לאחר שלפחות חלק מהספקים יחדשו את הפעילות המלאה בסביבות אמצע חודש אפריל. בהונדה לעומת זאת, התקשו להעריך מתי תחודש אספקת החלפים, ונמנעו מלחלוק עם סוכנויות הידיעות פרטים אודות המלאי שברשותם.
וטויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם? כלי תקשורת היפן העריכו היום כי הקונצרן יחזור לפעילות מלאה רק ב"אמצע חודש אפריל, או מאי". דוברת החברה הוסיפה כי להערכתה לא תהיה חזרה מלאה לייצור, עקב בעיה מתמשכת באספקת חלפים. פיז'ו-סיטרואן הודיעה כי עד יום ה' אמורים מפעליה האירופים לחזור לפעילות דומה לזו של "לפני המשבר", מכיוון שאספקת החלפים מיפן אמורה להתחדש עד אז.
בחברת היטאצ'י, הנפגעת העיקרית וספקית החלפים החשובה ביותר עם מפעלים באזור שנפגע, נמסר כי שלושה מפעלים חזרו לייצור בהיקף של כ-70%. יצרנית השבבים היפנית רנסנס, הנחשבת לספקית השבבים החשובה ביותר בשוק הרכב העולמי, דיווחה כי אחד משני מפעליה הקשורים לתעשיית הרכב ונפגעו באסון, לא יחזור לפעילות עד חודש יולי. רנסנס, כמו גם היטאצ'י, הן שתי החברות "האחראיות" לצוואר הבקבוק שנוצר בתעשיית הרכב האירופית והיפנית.
מאז האסון ביפן "הפסידה" תעשיית הרכב העולמית נפח ייצור של מעל 600 אלף מכוניות, כאשר למעלה ממחצית המספר אמור היה להגיע מיפן עצמה.