הפסדי בטר-פלייס - כ-200 מיליון דולר בשנתיים
ההשקעה בתשתיות עולה כסף רב. חברת בטר-פלייס הפסידה במהלך השנתיים האחרונות, בהן עסקה בפיתוח ויישום מייזם הטענת הרכב החשמלי מסביב לעולם, סכום של כ-200 מיליון דולר. לפני כשנה גייסה החברה כ-350 מיליון
חברת בטר-פלייס, העוסקת בפריסת תשתית לטעינת כלי רכב חשמליים, מתכננת סבב השקעה נוסף ב-2011. כך עולה מהדו"ח השנתי שמפרסמת היום (ד') החברה לישראל, המחזיקה בכ-34% ממניות החברה. על-פי הדו"ח, בסבב צפויים להשתתף משקיעים קיימים וחדשים. לפי דיווחי החברה לישראל, הפסידה בטר-פלייס כ-125 מיליון דולר ב-2010, לעומת הפסד של כ-86 מיליון דולר ב-2009. יש לציין כי לפני מעט יותר משנה, בינואר 2010, גייסה החברה 350 מיליון דולר.
הפסדי בטר-פלייס נובעים מהרחבת ההשקעה הנחוצה לפריסת תשתיות טעינה בישראל ובדנמרק, ומכך שעד עתה לא החלה החברה בפעילות מסחרית. עד סוף השנה צפויה בטר-פלייס להתחיל בשיווק רנו פלואנס החשמלית בישראל, כאשר לאחרונה הוכרזו מחיריה של המכונית בדנמרק. על-פי הדו"ח שמפרסמת החברה לישראל, התחייבה בטר-פלייס למכור כ-115 אלף יחידות של הפלואנס בישראל ודנמרק עד 2016.
- נחשפה: תחנת החלפת סוללות ראשונה בארץ
הדו"ח השנתי כולל פרטים נוספים אודות פעילות בטר-פלייס, ובהם הניסוי שערכה בהפעלת מוניות חשמליות בבירת יפן, טוקיו. בניסוי, שנמשך כחצי שנה, השתתפו שלוש מוניות בעלות סוללה הניתנת להחלפה. המוניות הסיעו כ-4,800 נוסעים, ועברו כ-68 אלף ק"מ. על-פי הדו"ח של החברה לישראל, "המוניות החשמליות הוכיחו עמידות טכנולוגית בהחלפת סוללות 3,510 פעמים במשך תקופה של שישה חודשים". ניסוי דומה, אך בקנה-מידה גדול יותר, צפוי להתחיל באזור סאן-פרנסיסקו בקליפורניה, ברבעון הראשון של 2012.
החברה מעורבת בפרויקט נוסף, באוסטרליה, ובמסגרתו נבדקת היתכנות הייצור של מכונית סדאן חשמלית בעלת סוללה מתחלפת. בפרויקט מפותחות שבע "הוכחות קונספט" למכונית חשמלית, המבוססות על הקומודור הולדן הוותיקה. בדו"ח של החברה לישראל מצוין כי "במקרה והניסוי ייצלח, לניסוי יש פוטנציאל להפוך לתוכנית שלמה לרכבים חשמליים גדולים מדגם סדאן עם סוללת ניתנת להחלפה".
בטר-פלייס משתפת פעולה גם עם חברת צ'רי הסינית, בפיתוח מכונית סדאן חשמלית עם סוללה מתחלפת. לאחר סיום הפיתוח, בכוונת החברות להציג את המכונית לממשלה המקומית - "במטרה להשיג סיוע ממשלתי למכוניות חשמליות ולפיתוח תשתיות".
עוד מצוין בדו"ח כי תחנת החלפת הסוללות שפיחתה בטר-פלייס "מאפשרת התאמה לסוגים שונים של סוללות, כאשר הדרישה המרכזית המהותית היא שהסוללות יהיו נגישות מתחת לרכב". יש לציין כי רק חברת רנו התחייבה לייצר מכונית חשמלית בעלת סוללה מתחלפת. מרבית יצרניות הרכב הגדולות לא הביעו עד כה נכונות לפתח מכוניות מסוג זה, אם כי מהנדסים בכמה יצרניות הודו בעבר כי אחת הסיבות לכך היא "פוליטית" - חוסר רצון או יכולת להגיע להסכמה בעניין תקן אחיד לסוללות.
בתגובה לפניית ynet בעניין גיוס ההון המתוכנן, נמסר מחברת בטר-פלייס כי "כחברה פרטית, איננו נוהגים או מחויבים לחשוף את השקעותינו".