מהפך בטיב טעם? חזרה לרווח תפעולי ב-2010
המכירות של הרשת בחנויות זהות עלו ב-5.2%, והמכירות למ"ר קפצו ב-13.4%. הרשת רשמה גם שיפור בסך כל המכירות, למרות סגירת 2 סניפים וצמצום שטחי מסחר
רשת הקמעונאות, הכוללת את הסופרים של טיב טעם וכן את חנויות רשת דומו, עברה ב-2010 לרווח תפעולי של 34.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 5.5 מיליון שקל ב-2009 ושל 190.5 מיליון שקל בשנת 2008. הכנסות רשת הקמעונאות עמדו על 836.1 מיליון שקל בשנת 2010, צמיחה של 5.3% לעומת שנת 2009.
פעילות ייצור וייבוא המזון של טיב טעם, הכוללת מפעלי בשר ודגים ובין השאר את מפעלי מזרע, כמו גם פעילות ענפה של ייבוא מוצרי מזון עבור מסעדות ורשת הסופרים, רשמה צמיחה דומה של 5.7% בהכנסות ל-374.8 מיליון שקל, והרווח התפעולי מפעילות זאת זינק בכ-52% לסכום של 11.1 מיליון שקל. אחרי שהשלימה את רכישת הבעלות המלאה על מפעל מזרע במהלך השנה, פועלת כיום טיב טעם לאיחוד קווי הייצור במזרע ובמפעל הבשר הנוסף שלה בעמק חפר, במהלך שאמור להפחית עלויות ייצור ולייעל את התחום בחברה.
עלייה של 5.2% במכירות בחנויות זהות
המכירות של טיב טעם בחנויות זהות (שהיו פתוחות בכל 2010 ובכל 2009) עלו ב-5.2%, אחרי שרשמו ירידה של 7.3% בשנת 2009. כמו כן, החברה רשמה קפיצה של 13.4% בפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות זהות, שעמד על 1,493 שקל. לעומת שנת 2008 מדובר על צמיחה של כ-4.2% בנתון זה. שיעור הרווח הגולמי של רשת הקמעונאות הגיע ב-2010 ל-30.8%, לעומת 30.4% בשנת 2009 ו-30.9% בשנת 2008.בסך הכל צמחו הכנסות טיב טעם כולה ב-4.3% ועמדו על כמיליארד שקל. החברה רשמה בשורה התחתונה רווח נקי שנתי של כ-24.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-31 מיליון שקל בשנת 2009.
תוצאות טיב טעם מושפעות לרעה מהעלאת שכר המינימום, שבמקביל להעלאת שכרם על עובדי שכר המינימום בחברה, מחייבת אותה להעלות שכר גם לעובדים רבים נוספים המשתכרים שכר גבוה משכר המינימום. כך, העלאת שכר המינימום האחרונה תגדיל את הוצאות החברה ב-4-3 מיליון שקל בשנה.
משפחת טרייביטש ממשיכה לקבל תגמולים מהחברה
לאחר שסגרה 2 סניפים במהלך השנה (וצמצמה שטחים בסניפים אחרים) מפעילה כיום טיב טעם 28 חנויות ברשת המזון. ברשת דומו מפעילה החברה 11 סניפים, מתוכם 6 חנויות הנמצאות בתוך סניפי טיב טעם. טיב טעם מפעילה 15 חנויות של הפורמט העירוני והמצומצם "טיב טעם in the city" בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר, ו-13 חנויות גדולות של הרשת מחוץ למרכזי ערים בשטח כולל של כ-42.6 אלף מ"ר.
מכירות המותג הפרטי של טיב טעם, Good Quality, הסתכמו בכ-2% ממכירות הרשת. עם זאת, הרשת מייבאת מגוון מוצרים בייבוא עצמי שאינה ממתגת תחת המותג הפרטי שלה. מספר חברי המועדון של הרשת הגיע ל-170 אלף, צמיחה של 15.6% לעומת מספרם בסוף 2009. שיעור הקניות של חברי המועדון הגיע ל-65% ממכירות הרשת ב-2010.
גם בשנת 2010 המשיכו בעל השליטה הקודם והשותף (25.5%) הנוכחי, קובי טריביטש, ובני משפחתו לקבל תגמולים שונים מהחברה. חברת הניהול של טריביטש קיבלה מהחברה כ-1.9 מיליון שקל (לעומת כ-1.7 מיליון שקל לחברת הארגז של חגי שלום), כאשר ליאת טריביטש, אשתו של קובי טריביטש, קיבלה מהחברה במהלך השנה 45 אלף שקל על ייעוץ תקשורתי, נורית טריביטש, אחותו של קובי טריביטש, קיבלה שכר בעלות של 343 אלף שקל על תפקידה כמנהלת רכש, ואילו חסיה טריביטש, אמו של קובי טריביטש, קיבלה שכר בעלות של 194 אלף שקל על תפקידה כמנהלת שירות לקוחות באחד הסניפים.