שתף קטע נבחר
 

הופעת בכורה לקטנה החשמלית של קיה

יצרנית הרכב הקוריאנית חושפת בתערוכת הרכב של סיאול מכונית קונספט חשמלית, עם שם מקורי שמשמעותו ריבוע. מעניין למה

גם הקוריאנים ממשיכים לחשמל. קיה הציגה בתערוכת הרכב שנפתחה אתמול (ה') בסיאול נה-מו (Ne-mo), מכונית תצוגה בעלת מרכב זוויתי ומנוע חשמלי. מעצבי החברה שהוכיחו לא פעם כי הם מעריכים מאד את יתרונות הקוביה, הלכו צעד אחד נוסף לכיוון וכינו את המכונית בשם שפירושו "ריבוע" בקוריאנית. לדבריהם, מכונית התצוגה משלבת בין אומנות קוריאנית מודרנית, למאפיינים חדשניים, אך כאלה שלא צפויים להגיע לשלב יצור בינתיים.

 

 


 

הנה-מו קומפקטית למדי, אך נטולת סרחי עודף של ממש, עובדה המאפשרת לה - כך הקוריאנים - להיות מרווחת, למרות שאינה ארוכה. בסיס הגלגלים עומד על 265 ס"מ, הרוחב על 185 ס"מ, והגובה על 159. חסרונה של קורה אמצעית בין הדלתות הקדמיות והאחוריות, מאפשר נוחות בכניסה ויציאה מתא הנוסעים.

 

מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 109 כ"ס, מסוגל להביא את המכונית למהירות מרבית של 150 קמ"ש. סוללה עם יכולת אחסון אנרגיה של 27 קילו וואט-שעה, אמורה לספק טווח נסיעה של 200 ק"מ בטעינה אחת - חמש שעות וחצי משקע רגיל, או 25 דקות ל-80% קיבולת בטעינה מהירה.

 

סביבת הנוסעים והנהג עוצבו בהשראת אומנות קוריאנית מסורתית, מה שמסביר את השימוש באלון קוריאני ונייר מקומי בריפוד המושבים. לעומת זאת, המכונית מציגה מאפיינים מקוריים כמו זרם אוויר חם שמחליף את המגבים המיושנים, או שימוש במצלמות קטנות במקום מראות הצד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נה-מו, גלגלים בפינות המכונית?
מסורתית ומודרנית כאחד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים