"האייפד הוא טרנד חולף"
בכיר בדל טוען שהאייפד הוא מוצר מצוין עבור מי שיש לו המון כסף וחי על אי, אבל בעולם הטכנולוגי הארגוני המנצחת תהיה אנדרואיד ולא iOS. למה? בגלל מדיניות אפל וחוסר התאמה לשוק הארגוני, שמשפיעים גם על הצרכן
<< גוגל משיקה את 1+: מתחרה ללייק
מחשבי הלוח הם הדבר החם בתעשיית המחשוב, ובראשם חלוץ הקטגוריה - האייפד של אפל. הרבה כבר נאמר על הטאבלט המפורסם, ולא מעט צרכנים כבר קנו אחד או חוסכים ומחכים שהמחיר ירד קצת. אבל יש גורמים בכירים בתעשייה שמתבוננים באייפד ומפהקים. אם תשאלו אותם, מדובר בטרנד חולף, שבתוך זמן קצר יאכל את האבק של מחשבי האנדרואיד ודומיהם.
אייפד? רק אם אתה גר על אי
לפי אנדי מארק, מנהל השיווק התאגידי של דל, השוק הארגוני לא מתרגש מהאייפד, וצפוי להעדיף על פניו מחשבי לוח מבוססי מערכת ההפעלה לטאבלט של גוגל, אנדרואיד 3. "אני שמח שאפל יצרה שוק חדש ומלהיב, אבל בטווח הארוך ינצחו מכשירים פתוחים יותר, עם יכולות טובות יותר ומחיר שניתן לעמוד בו", אמר.
מארק אמר את הדברים בכנס CIO באוסטרליה וצוטט בטלגרף הבריטי. לדבריו, אפל עשתה עבודה טובה ובנתה מוצר מצוין אבל האתגר שלה גדול ומורכב, שכן לראייתו אנדרואיד 3 כבר מקדימה את iOS, מערכת ההפעלה לטאבלט ולסמארטפון של אפל. "המוצר של אפל הוא טוב עבורכם אם יש לכם הרבה כסף ואתם חיים על אי בודד. הוא לא כל כך נפלא עבור ארגונים מגוונים, פתוחים ומקושרים", הסביר מארק.
גם קרייג מאנדי, מנהל המחקר והאסטרטגיה של מיקרוסופט, הטיל ספק בכוחה של קטגוריית המחשוב החדשה. לדבריו, ממשק המגע של מחשבי הלוח פשוט לא מתאים למערכות ההפעלה הנוכחיות, ולכן לא ברור אם הטאבלט יישאר איתנו או יעלם. בינתיים, מיקרוסופט דווקא משקיעה במכשירי המגע ושוקדת על פיתוח הגירסה הבאה של חלונות. לפי הערכות ברשת חלונות 8 תהיה מתואמת לעבודה עם מסכי מגע, ותשלב טכנולוגיות כמו ממשק Surface שפיתחה החברה ועוד.
איך הצלחה במכירות לארגונים משפיעה עליך?
"לא מתאים לארגונים? אז מה. אני אישית מת לאחד כזה", בוודאי חושב לעצמו מגיב 19. בפועל היו הרבה מאוד מוצרים שעשו חיל גם בלי שארגונים יתייחסו אליהם. עם זאת, קטגוריות המחשוב הנייד למיניהן תמיד עוצבו כך שיתאימו גם לצרכן וגם לארגון. תצורת הלוח המלא (Slate), אותה חנכה אפל עם האייפד היא למעשה הראשונה שלא מסוגלת לרקוד על שתי החתונות.
הצלחה של מחשב לוח בשוק הארגוני משפיעה גם על הצרכן. כשהשוק הארגוני מאמץ מוצר, הוא מעודד את היצרן לתכנן גירסאות יותר פשוטות ויעילות שלו כדי שישתלם לחברות להמשיך ולרכוש אותו, להפיץ אותו לשותפותיהן ועוד. להזכירכם, גם הלפטופ תוכנן בתחילה עבור ארגונים ורק אחר כך קיבל גירסאות זולות ועממיות שמתאימות לצרכן הקטן.
אם השוק הארגוני לא יאמץ בצורה רחבה את מחשבי הלוח מחיריהם יישארו גבוהים יחסית, משום שיש בהם עניין רב והם עדיין ממותגים בתור מוצרי פרימיום. המחירים עשויים לרדת עם הזמן, אבל זה תהליך שדווקא אפל, פורצת הדרכים, עשויה להיפגע ממנו: כל מוצרי החברה ממותגים גבוה ומתומחרים בהתאם. למתחרותיה יש מוצרים עם יותר אפשרויות ופחות מגבלות (כמו למשל, קוראי כרטיסים ושקעי USB מובנים), ולכולן ליין מוצרים עשיר יותר.
לאנדי מארק יש אינטרס ברור להטיל ספק באייפד: לדל ליין מחשבי לוח שכולם מבוססים על אנדרואיד. עם זאת, יתכן שהוא צודק ואפל תישאר מאחור אם לא תתאים את עצמה לתנודות העתידיות בשוק – ירידה במחירים, עליה בביקוש שתצריך הצגה של ליין מוצרים רחב יותר והתאמה לשוק הארגוני.
המרגל הסלולרי: האח הגדול יושב אצלכם בכיס >>