מחירון לוי יצחק: ירידת המחירים אינה פוסקת
מבצעי ההוזלות של היבואנים גרמו להמשך מגמת ירידת המחירים של כלי רכב משומשים. השפעת רעידות האדמה ביפן - עדיין לא מורגשת
מבצעי המכירות של יבואני הרכב, לא עושים טוב לשוק המכוניות המשומשות: גם בחודש האחרון נמשכו ירידות מחירים שנעו ברוב מותגי הרכב בין 2% ל-3% - כך עולה ממחירון המשומשות של לוי יצחק לחודש אפריל, שהתפרסם בסוף השבוע.
בסקר השוק שערך השמאי, עלה כי מורגש ביקוש ער מהמקובל בחודשים האחרונים, למכוניות קטנות וחסכוניות, כולל דגמים ישנים כמו יונדאי אטוס ודייהו מטיז. מחירן של אלה נותר יציב, או שירד לכל היותר באחוז בודד. מצב דומה רשמו גם המכוניות ההיברידיות.
לעומת זאת, ירידות חדות יותר הורגשו במכוניות יקרות וזללניות דלק. בהן נרשמה ירידת מחיר חדה יחסית, עד 3% בדגמים כמו אודי A8, מרבית דגמי ביואיק, קדילאק ופונטיאק, מרצדס ופורשה. לעומת זאת, כל דגמי הכביש-שטח של קבוצת קרייזלר דודג' - שאף הן זללניות דלק - שמרו על יציבות מחיר.
בקטגוריית המשפחתיות יפניות-עממיות-פופולאריות, נרשמה מגמה לא אחידה: דגמי קיה, טויוטה, הונדה (סיביק) סובארו וסוזוקי, שמרו על יציבות או שמחירן ירד באחוז אחד. בדגמים פופולאריים כמו פורד פוקוס ומונדאו, מאזדה 3 ו-6, ומיצובישי לאנסר, נרשמה ירידה כפולה.
יציבות נרשמה גם במחירי מכוניות מתוצרת פולקסווגן וסקודה, אך רנו, פיז'ו וסיטרואן הצרפתיות, סבלו מירידות מחירים של 2- 3 אחוזים. דגמי אופל שסבלו בשנים האחרונות מירידות חדות במחיר, שמרו יחסית על ערכם. כנראה עקב מסע לשיפור התדמית שעורך היבואן החדש. עם זאת, בדגם הפופולארי ביותר של החברה, הקורסה, עדיין היתה ירידה של כ-2%.