רכבת העמק דוהרת: מכרז שלישי יצא לדרכו
המדינה מפרסמת היום (א') מכרז נוסף, שלישי במספר, לרכבת העמק. הקטע בין חיפה למפעל נשר - שישה קילומטרים של מסילה - יכלול גשרים באורך כולל של שני קילומטרים. תאריך משוער לסיום: 2016
צעד נוסף בדרך להחייאת רכבת העמק. מכרז שלישי תוך פחות מחודש ימים לפרויקט רכבת העמק, התפרסם היום (א') על-ידי החברה הלאומית לדרכים. במשרד התחבורה מסבירים כי מדובר בהקמת תשתית ל"מסילת ברזל באורך של כארבעה קילומטרים, מחיפה (מסילת החוף) ועד מפעל נשר (מזרחית לישוב נשר), וכן גשרים באורך כולל של כשני קילומטרים מעל שדרות ההסתדרות בחיפה". עם פרסום המכרז הראשון לפני כחודש, העריכו במשרד התחבורה כי בשנת 2016 יסתיים פרויקט רכבת העמק.
תוואי רכבת העמק יעבור בחלקו בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית, מתחנת לב המפרץ ליד צומת הצ'ק פוסט, מזרחה לכיוון יגור ואזור צומת העמקים, וצומת התשבי לאורכו של עמק יזרעאל. אורך המסלול כולו יהיה כ-60 ק"מ, ויהיה "מיועד לנסיעת רכבות נוסעים ומשא עד למהירות של 160 קמ"ש". רכבת העמק היא חלק מתוכנית "נתיבי ישראל", שנועדה "ליצור רשת כבישים ומסילות ברזל" מנהריה ועד אילת בעלות כוללת של כ-27.5 מיליארד שקלים.
המכרז הראשון של רכבת העמק כלל הקמת מסילת ברזל באורך שישה קילומטרים וחצי בין כפר ברוך שליד מגדל העמק, לבין נחל עדשים סמוך לעפולה. המכרז שני מתייחס למסילת ברזל באורך של 7.5 ק"מ, בקטע בין תחנות הרכבת העתידיות כפר יהושע וכפר ברוך. בעתיד צפוי קו הרכבת להגיע עד העיר אירביד שבירדן, "הירדנים מעוניינים בקידום פרויקט שכזה, אשר יאפשר להם לייצא ולייבא בעזרת הרכבת מטענים, שיגיעו לנמל חיפה" אמר בעבר שר התחבורה, ישראל כץ.
השר הוסיף כי הקמת מסילת הרכבת תפחית את תנועת המשאיות בכבישים, ובכך גם תעזור להקלת עומסי התנועה, ומעורבותן של המשאיות בתאונות דרכים.