שתף קטע נבחר
 

כחולה בריבוע: קונספט תא הדלק של יונדאי

יונדאי הקוריאנית חושפת בסיאול מכונית תא-דלק לתצוגה - המייצרת חשמל ממימן ומונעת על-ידי מנוע חשמלי. לא תגיע לייצור

תא הדלק עדיין איתנו. יונדאי הקוריאנית מציגה בתערוכת סיאול שמתקיימת בימים אלו, את "כחולה בריבוע", מכונית תצוגה המתבססת על טכנולוגיית תא דלק. שם המכונית נגזר משילוב שיטת ההנעה הידידותית של יונדאי ("הנעה כחולה") וסימן המימן - H2.

 

טכנולוגית תא דלק משלבת בין יחידה המפיקה חשמל ממימן, ומנוע חשמלי שמניע את המכונית. יונדאי הציגה בתערוכת פרנקפורט בשנת 2007 מכונית תא דלק לתצוגה, איי-בלו (i-blue).

 

 


יונדאי "כחולה בריבוע", תכבוש עבורם את שוק תא הדלק? (צילום: AP)

 

המנוע החשמלי של יונדאי מייצר כ-120 כ"ס, ומציג צריכת דלק של כ-34.9 ק"מ לליטר. המכונית תזהה את הנהג לפני כניסתו למכונית, תפתח עבורו את הדלתות באופן אוטומטי ותפגיש אותו - בין היתר - עם תצוגה גרפית ייחודית. יש עוד לא מעט רעיונות אחרים ומקוריים, כמו מערכת רענון אוויר יעילה במיוחד, שימוש בעור אנטי-בקטריאלי, ועוד פריטים חסרי חשיבות של ממש.

 

"המטרה של יונדאי היא לא להיות יצרנית הרכב הגדולה ביותר, אלא האהובה ביותר. אנו רוצים להיות שותפים אמינים ללקוחותינו", אמר נשיא יונדאי, סטיב ס. יאנג, עם חשיפת המכונית. ביונדאי הצהירו כי הם מעוניינים להשיג יתרון בשוק מכוניות המונעות על-ידי תא דלק ומנוע חשמלי.

 

לפני כמה שנים הציגו חלק מיצרניות הרכב דגמי תא דלק נסיוניים, בראשם הונדה עם ה-FCX קלריטי, אך טכנולוגיית תא הדלק נדחקה מעט הצדה בינתיים, לטובת שיטות קלות יותר ליישום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כחולה בריבוע, קונספט תא דלק מיונדאי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים