פיאט תסתער על רוסיה וסין - בעזרת קרייזלר
היצרנית האיטלקית מתכננת להשיק ברוסיה וסין שתי משפחתיות חדשות, שיבוססו על מחליפות הקאליבר והאוונג'ר של דודג'. אחת מהן עשויה להגיע לאירופה, תחת מותג לנצ'יה
פיאט מתכננת להשיק בשנתיים הקרובות שתי מכוניות חדשות המיועדות לשווקים בסין ורוסיה, המבוססות על דגמי קרייזלר עתידיים. כך מדווח האתר אוטומוטיב ניוז. המכונית הראשונה תהיה משפחתית קטנה, שתתבסס על מחליפת הקאליבר, שתושק בארה"ב בתחילת 2012. המכונית שנייה צפויה להיות משפחתית גדולה, שתתבסס על מחליפת האוונג'ר, ששיווקה צפוי להתחיל בסוף 2013.
האתר מדווח כי בפיאט עדיין לא החליטו אם לשווק את המשפחתית הקטנה גם במערב אירופה, שם הלקוחות מעדיפים תצורת האצ'בק (חמש דלתות). לעומת זאת, המשפחתית הגדולה עשויה להגיע למערב אירופה תחת מותג לנצ'יה, שיחל לשווק מאוחר יותר השנה את התמה החדשה, המבוססת על קרייזלר 300C. לנצ'יה גם תשווק השנה גרסה למיניוואן המצליח של דודג', הגראנד-וויאג'ר.
עוד מדווח האתר כי פיאט, בעלת השליטה במותגי קרייזלר וג'יפ, מתכננת גם לייצר ברוסיה שני דגמים של ג'יפ: המחליפים של הקומפאס והצ'רוקי. שני הדגמים צפויים להגיע גם לסין, שם תפתח פיאט מפעל ייצור חדש ביולי 2012, ביחד עם שותפה מקומית - שכבר משתפת פעולה עם טויוטה והונדה.
התוכניות של פיאט בכל הנוגע לסין ורוסיה, אינן מפתיעות: כמו רבות ממתחרותיה, היצרנית האיטלקית מחפשת שווקים צומחים - ובשני המקרים מדובר בשווקים המציגים שיעורי צמיחה גבוהים משמעותית מאלו שבמערב אירופה וארה"ב. כך למשל, אתמול (ב') הודיעה פורד על הוספת משמרת שלישית למפעליה ברוסיה, וזאת כדי לעמוד "בביקוש הגובר לדגמי הפוקוס והמונדיאו", לשון ההודעה לעיתונות.
יש לציין כי בישראל מיוצגות פיאט וקרייזלר על-ידי יבואניות נפרדות ומתחרות. בחודשים האחרונים הבהירה חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, כי בכוונתה לשווק את כל הדגמים הרלוונטיים לשוק המקומי, ובכלל זאת אלה המבוססים על דגמי קרייזלר השונים.
המיניוואן של לנצ'יה, שמבוסס על קרייזלר
אתר יצרן