שתף קטע נבחר

 

קצינת משטרה: פרסום התחקיר היה מוריד ביקורת

בתחקיר המשטרתי, שטרם פורסם, מתואר כיצד פעלו שלושת השוטרים בזמן האסון בו נספו 44 בני-אדם. הקצינה: "היו טענות שהאוטובוס היה יכול להמשיך בנסיעה למעלה אבל מאחורי העיקול שאליו הוא היה אמור לנסוע, היתה חומת אש נוספת"

האם פרסום ממצאי חקירת המשטרה היה ממתנת את התמרמרות בני משפחותיהם של צוערי השב"ס , שנספו באסון הכרמל? קצינה במחוז הצפוני של המשטרה, שעיינה בממצאי החקירה, טוענת היום (ד') כי לוּ התאפשר למשטרה לפרסם את ממצאי החקירה - היתה הסכמה על ההחלטה להעניק את הצל"שים.

 

ממצאי החקירה נמסרו בחודשיים האחרונים למשפחות קציני המשטרה, הכבאים והשב"ס, אולם בוועד משפחות השב"ס טוענים כי שאלות

 רבות נותרו פתוחות. לדבריהם, יש לעכב את הענקת הצל"שים עד לחקירת אירועי השריפה בידי מבקר המדינה.

 

מהממצאים, שהציגה המשטרה בפני המשפחות, מתוארים הרגעים האחרונים של שלושת השוטרים שנספו באסון - תת-ניצב אהובה תומר, תת-ניצב ליאור בוקר וסגן ניצב יצחק מלינה זכרונם לברכה. הממצאים מגובים בעדויות, סרטי וידאו - ובהם זה שהתפרסם בשבוע שעבר. בנוסף נכללו בתחקיר גם הקלטות הקשר והקלטות של שיחות הטלפון.

 

מהממצאים עולה כי ב-2 בדצמבר, היום בו פרצה השריפה, מעט לפני השעה 15:30, התקרבה האש ליישוב גבעת וולפסון, הנמצא ליד בית אורן. האש היתה רחוקה אז יותר מקילומטר מכביש 721, המוביל מכביש 4 באזור עתלית לכלא דמון ולכרמל.

 

שיירה שבה נסעו שלושת קציני המשטרה יצאה מגבעת וולפסון ועלתה בכביש לכיוון צומת בית אורן. נוסעיה נאלצו לשוב על עקבותיהם, בשל האש שהגיעה לכביש, וחסמה את דרכם. הם הסתובבו ונסעו במורד הכביש, לכיוון כביש 4. בדרך נתקלו נוסעי השיירה באוטובוס הצוערים, שהיה בדרכו לכלא דמון.

 

התיעוד מאוטובס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

נתקעו ב"עיקול המוות"

תנ"צ בוקר הורה לנהג האוטובוס להסתובב. בשלב זה צולם סרט הווידיאו שנחשף בשבוע שעבר, שתיעד גם את כבאית 9, בה היו הכבאים אורי סמנדייב ודני חייט והנער המתנדב, אלעד ריבן זכרונם לברכה. השיירה, בה כבר היו בשלב זה עוד שני בוקרים מהחוות בבית אורן והצלם רוני סופר - נסעו אחרי האוטובוס. לאחר נסיעה קצרה, של כ-100 מטרים, הגיעה השיירה למקום שכונה לאחר מכן "עיקול המוות". במקום זה שוב נחסמה דרכם בחומת אש, שהתקרבה לכביש.

 

כלי הרכב שהיו אחרונים בשיירה הצליחו להסתובב, חלקם אף עזבו את המקום ועמם שלושה מנוסעי האוטובוס. האוטובוס לא הצליח להסתובב בשלב זה. נהגו האוטובוס, כמו גם מפקדת משטרת חיפה, תנ"צ תומר - ניסו להימלט מהאש בנסיעה לאחור, אך האש אפפה בסופו של דבר את כלי הרכב וגרמה למותם של 38 נוסעי האוטובוס, שלושת השוטרים ושלושת הכבאים.

 

אחד הממצאים הקשים שבתחקיר, הן קלטות הקשר בהן נשמעת תנ"צ

 תומר מבקשת עזרה. בתחילה בהפניית מטוסי כיבוי וכוחות נוספים לאזור. בהקלטה האחרונה היא דיווחה על המצב הקשה, שלה ושל חבריה.

 

"יש הרבה פרטים שהיו מתבררים אם ממצאי התחקיר המלא היו מתפרסמים", אמרה קצינת המשטרה. "יש טענות שלא הזעיקו מטוסים לאזור והן הופרכו בחקירה. יש חומרים נוספים, תמונות שמשלימות את הכל. היו טענות שהאוטובוס היה יכול להמשיך בנסיעה למעלה, אבל בסרט לא רואים, שמאחורי העיקול שאליו הוא היה אמור לנסוע, היתה חומת אש נוספת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוטובוס הצוערים
צילום: AFP
תנ"צ אהובה תומר ז"ל
צילום: אבישג שאר ישוב
מומלצים