שתף קטע נבחר
 

משאבות בלם סיניות כשלו בבדיקות - ויושמדו

בדיקה שערך הטכניון למשאבות בלם שיובאו מסין, העלתה כי הן אינן בטיחותיות. ההוראה ליבואנית הייתה מיידית - איספו את המוצר והשמידו אותו. מנכ"ל היבואנית: "פעלנו כחוק"

משרד התחבורה הורה להשמיד כ-1,500 משאבות בלם שיובאו מסין, לאחר שכשלו בבדיקות בטיחות שנערכו בטכניון. מדובר במשאבות ששווקו על-ידי חברת "דייקנות", כשהן נושאות את שם היצרן B.G.F. בדיקה העלתה כי זו יצרנית משאבות טאיוואנית, שתוצרתה מיובאת על-ידי חברת "מונטקיו" דווקא. ראוי לציין כי המשאבות יובאו תחת רישיון משרד התחבורה.

 

כאשר התברר למונטקיו כי המשאבות הסיניות נושאות את שם היצרנית הטאיוואנית, פנתה זו למשרד התחבורה ולמשטרה. בעקבות כך הורה משרד התחבורה להחרים את המשאבות שהופצו בשוק, בטענה כי מדובר לכאורה במשאבות מזוייפות. כ-1,500 משאבות נתפסו ואוחסנו במחסני מונטקיו, ובמקביל נשלל רישיון הייבוא של חברת דייקנות. רק לאחר שבעל החברה, אריה שבתאי, איים בתביעה נגד משרד התחבורה, הוחזר לו הרישיון לייבא חלפים אחרים.

 

לאחר שנתפסו, נשלחו המשאבות לבדיקה בטכניון, כדי לבדוק את התאמתן לתקן הישראלי. בבדיקה התברר כי הן כשלו לאחר 35 אלף פעימות בלם. לכן קבע דו"ח הטכניון כי יש להפסיק את שיווקן. בעקבות ממצאי הבדיקה, הודיע משרד התחבורה לדייקנות כי עליה לאסוף את כל המשאבות לצורך השמדתן.  

 

מנכ"ל חברת דייקנות מסר בתגובה כי "עדיין לא קיבלתי את הוראת ההשמדה של משרד התחבורה, אבל כל המשאבות שהיו בשוק כבר נאספו, ונמצאות במחסני מונטקיו או במחסני החברה". לדבריו, מדובר בכ-2,400 משאבות: כ-400 משאבות בלם ו-2,000 משאבות מצמד.

 

מנכ"ל היבואנית מוסיף כי "פעלנו לפי החוק. את המשאבות ייבאנו לאחר קבלת רישיון יבוא. לא זייפנו מסמכים, ולכן לא ברור לנו למה משרד התחבורה ביטל את רישיון הייבוא לכל המוצרים. בסין יש מפעל הנושא את השם B.G.F, והוא אף מציג בתערוכות בינלאומיות תחת שם זה. יש לנו גם השגות לגבי בדיקת הטכניון, אך כל הפניות שלנו לקבל את תוצאות הבדיקה לא נענו - למרות שאנו שילמנו עבורן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המשאבות כשלו בבדיקת הטכניון
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים