שתף קטע נבחר

 

הרכבת מושבתת: "אסור להתרגל לתאונות"

בעקבות התאונה בנתניה והשיפוצים בדרום, שלושה קווים בלבד פועלים הבוקר - נהריה-חיפה, מודיעין-ת"א והוד השרון-ת"א. "התרגלנו לאיחורים וסגירת קווים, אבל אסור להתרגל לתקלות ולשריפות", אמר נוסע בנהריה. "זה מתחיל להיות מפחיד"

מדרום לתל-אביב אין רכבות, מצפון לתל-אביב הפסים שוממים - והקו היחיד שנותר פעיל במישור החוף הוא זה שבין נהריה לחיפה. אחרי ההתנגשות בין שתי הרכבות אתמול בנתניה, תאונה בה נפצעו 59 בני אדם, תנועת הרכבות בארץ היתה דלילה במיוחד - וגם נוסעים רבים לא עלו על הקרונות.

 

 

"יש תחושה של חוסר ביטחון לאור האירועים האחרונים, אבל אני צריכה להגיע לקריות ומעדיפה את הרכבת", אמרה הבוקר (ו') רינת קלמן רוזנברג מנהריה, בעת שעמדה ברציף והמתינה לרכבת שתיקח אותה לקריית-מוצקין. אני מקווה שיסיקו מסקנות אמיתיות וימנעו מקרים דומים שעלולים להסתיים באסון גדול. אין ספק שהיה לנו מזל גדול במקרים האחרונים".


קלמן-רוזנברג בנהריה. "תחושה של חוסר ביטחון" (צילום: אבישג שאר ישוב)

 

גם דניאל ברוך, אף הוא תושב נהריה, נוהג לנסוע ברכבת - וחושש לעלות עליה כעת. "האמינות של הרכבת נפגעה לאור האירועים האחרונים", אמר ברוך והתייחס לתאונה האחרונה, בה ככל הנראה נהג הרכבת לא עצר ברמזור אדום. "מנכ"ל הרכבת ושר התחבורה צריכים לבקש מיידית את הגיליון של כל הנהגים ולבדוק את עברם. מי שלא ראוי, לא יכול להמשיך להסיע נוסעים".

 

פרט להשבתת קו חיפה תל-אביב עקב התאונה, מושבתים גם קווי הרכבת מדרום לתל-אביב, כחלק מעבודות פיתוח. לכן, הקווים היחידים שפועלים, מלבד זה בין נהריה לחיפה, הם בין מודיעין לתל-אביב והוד השרון לתל-אביב. "התרגלנו לאיחורים, התרגלנו לראות סגירת קווים בשל שיפוצים פעם בחודשיים, אבל אסור להתרגל לתקלות", אמר ברוך, שהעסק שלו נמצא סמוך לתחנת הרכבת בנהריה. "אסור להתרגל לבלימות חירום, לשריפות ולתאונות רכבת. זה מתחיל להיות קצת מפחיד".


רק שלושה קווים פועלים. התחנה בנהריה (צילום: אבישג שאר-ישוב)

 

הרכבת דרומה יצאה וזמן קצר אחר כך נכנסה לרציף הרכבת מכיוון חיפה. מרסלו מיקנעם, שעושה מדי בוקר את דרכו מתחנת לב המפרץ לתחנת נהריה בדרכו למקום עבודתו, לא מפחד: "אני לא נבהל מהאירועים האחרונים, עדיין יותר מסוכן לחצות מעבר חציה בארץ. הרכבת היא עדיין כלי התחבורה המהיר עבורי ועבור רבים שרוצים להגיע לעבודה. אני מקווה שיתקנו ויבדקו מה קרה באירועים האחרונים ושהם לא יחזרו על עצמם".

 

במקביל, בשעות הבוקר היום סיימו עובדי הרכבת לפנות את הקטר והקרונות שנפגעו בתאונה, והחלו שוקדים על תיקון המסילה. בכניסה לתחנת נתניה הוצבו מאבטחים, שהסבירו למעטים שבכל זאת התייצבו במקום, כי התחנה סגורה.

 

מפנים את הרכבות

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

שושנה רובינשטיין מצפת, שעושה שירות לאומי בנתניה, הייתה בין אלו שלא

שמעו על הפסקת הרכבות. "בדקתי את זמני הנסיעות ולא ראיתי שיש שם הודעה על תנועת הרכבות, לכן הגעתי", הסבירה. "אני צריכה להגיע לתל-אביב, ועכשיו אצטרך לחזור חזרה לתוך נתניה, לתחנה המרכזית, ולקוות שאתפוס אוטובוס.

 

"שמעתי מה קרה כאן אתמול", הוסיפה רובינשטיין, "האמת שאני לא פוחדת. יש תאונות כל הזמן, יש תאונות על הכביש, אתה יכול רק לקוות שלך זה לא יקרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סכנה, רכבת
צילום: אבישג שאר- ישוב
דניאל ברוך. התרגל לאיחורים ותקלות
צילום: אבישג שאר- ישוב
מומלצים