רד בול מציגה: יש שליט, ושמו סבסטיאן וטל
אלוף העולם השלים ניצחון שני מרשים בשני מירוצי פתיחת העונה, גם הפעם ללא מתחרים של ממש. קבוצת רנו ממשיכה להפתיע, אך רד-בול מסתמנת שוב כקבוצה הבכירה בסבב
מסלול ספאנג במלזיה: וטל עדיין שולט. אלוף העולם הוכיח כי הוא יהיה כנראה הנהג שאותו יש לנצח, כדי לזכות העונה באליפות. עם תצוגת נהיגה מרשימה, מזינוק מעולה ועד סיום ללא הפתעות, שלט הגרמני הצעיר במירוץ ללא עוררין. אלא שלמרות שליטה זו, לא מדובר היה במירוץ משעמם כלל ועיקר. מעבר לכנף האחורית של הרד-בול בה נהג וטל, התחוללו קרבות מרים כמותם ראינו מעט מדי בשנים האחרונות - עקיפות, מגע בין כלי רכב, תאונות קלות שחייבו החלפות צמיגים וכנפיים, ומה בעצם לא.
אחרי מקצי אימון ודירוג סוערים, בהם נראה היה כי לפחות קבוצת מקלארן הצליחה לסגור את הפער מרד-בול, הגיע הזינוק למירוץ, ועמו ניק היידפלד - הנהג המחליף של קוביצה ברנו - שעבר מהמקום השישי לשני, מיד אחרי זנבו של וטל. בן קבוצתו של אלוף העולם, מארק וובר האוסטרלי, עשה דרך הפוכה. מהמקום השלישי על הגריד צנח לתשיעי ולמעשה חיסל לעצמו כל סיכוי לזכיה. לואיס המילטון מצא עצמו במקום השלישי (זינק שני), לפני בן קבוצתו ג'נסן באטון.
החל בהקפה ה-11 נכנסו כל נהגי החוד להחלפת צמיגים ראשונה, ואחריה נקבעה קבוצת החוד עם וטל כמובן במקום הראשון, לפני לואיס המילטון ממקלארן ופרננדו אלונסו בפרארי שעדיין לא מצאה את המהירות הנדרשת. כ-15 הקפות מאוחר יותר ולאחר שהחליף פעם נוספת צמיגים, קיבל המוביל הוראה שלא להשתמש במערכת אגירת האנרגיה (KERS). הודעה זו שעברה במערכת הקשר, עודדה את אנשי מקלארן לדחוק בצמד נהגיה לתקוף את וטל. ללא תועלת. החל בהקפה ה-39 נכנסו המובילים שוב להחלפת צמיגים, השלישית במספר, ויצאו ממנה כאשר באטן חולף על-פני המילטון ואלונסו ומתמקם שני.
אלא שזה לא היה סוף הסיפור, בעיקר לא עבור אלונסו והמילטון. בין צמד אלופי העבר, מהנהגים המהירים ביותר שעלו על מסלול מירוץ בהיסטוריה, לא שוררת אהבה גדולה - זכרון כואב מהתקופה בה נהגו יחדיו עבור מקלארן. הודעת הקבוצה כי מערכת שינוי זווית הכנף האחורית בפרארי אינה עובדת כשורה, לא שכנעה את הספרדי חם המזג כי מוטב לו להסתפק במקום מאחורי הבריטי הצעיר. נהג הפרארי ניסה לתקוף, נצמד יותר מדי ופגע עם הכנף הקדמית בצמיג האחורי של המקלארן. התוצאה - אלונסו נדרש להכנס לפיטס לצורך החלפת כנף.
המילטון בינתיים איבד מקומות בקצב מדאיג, נכנס לרחבת הטיפולים להחלפת צמיגים, ואפשר למעשה לניק היידפלד ברנו ומארק וובר ברד-בול לעקוף. כמה הקפות לסיום ראה גם ויטאלי פטרוב המפתיע לטובה ברנו השניה, כיצד העבודה הקשה של סוף השבוע יורדת לטימיון. נהג רנו ירד מהמסלול, ניסה לחזור אך פגע בתחתית המכונית ונאלץ לפרוש כליל ממיקום מצוין.
בסיום כאמור ניצח וטל, לפני באטן במקום השני והיידפלד בשלישי. וובר סיים רביעי לפני פליפה מאסה, שזכה מההפקר ומתוצאות הקרב בין בן קבוצתו והמילטון. אלונסו סיים לבסוף שישי לפני הבריטי.
תוצאות מירוץ מלזיה
1. סבסטיאן וטל, רד-בול
2. ג'נסון באטן, מקלארן
3. ניק היידפלד, רנו
4. מארק וובר, רד בול
5. פליפה מאסה, פרארי
6. פרננדו אלונסו פרארי
7. לואיס המילטון, מקלארן
8. קמואי קוביאשי, סאובר
9. מיכאל שומאכר, מרצדס
10.פול די רסטה, פורס אינדיה
* שופטי המירוץ החליטו להעניש בתוספת של 20 שניות את לואיס המילטון מקבוצת מקלארן ופרננדו אלונסו מפרארי, בגין התאונה בה היו השניים מעורבים. אלונסו קיבל את העונש על ניסיון העקיפה שהוביל להתנגשות בין השניים, ואילו המילטון נענש בשל "יותר משינוי כיוון אחד בניסיון להגן על מיקומו". לאחר שכלול הזמן הנוסף עולה קמואי קוביאשי מסאובר על חשבון המילטון למקום השביעי, אלונסו נותר במקום השישי בו סיים את המירוץ
אליפות הנהגים
1. סבסטיאן וטל, רד-בול, 50 נקודות
2. ג'נסון באטן, מקלארן, 26 נקודות
3. לואיס המילטון, מקלארן, 24 נקודות
4. מארק וובר, רד-בול, 22 נקודות
5. פרננדו אלונסו, פרארי, 20 נקודות
6. פליפה מאסה, פרארי, 16 נקודות
7. ניק היידפלד, רנו, 15 נקודות
8. ויטאלי פטרוב, רנו, 15 נקודות
9. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו, 4 נקודות
10.קמואי קוביאשי, סאובר, 4 נקודות
אליפות היצרנים
1. רד-בול, 72 נקודות
2. מקלארן, 50 נקודות
3. פרארי, 36 נקודות