שתף קטע נבחר

סלקום מתכננת להשיק מותג מוזל בקיץ

בלעדי ל"כלכליסט": חברת הסלולר המובילה בשוק עשויה להשיק בקיץ מותג סלולרי נפרד, שיפנה ללקוחות הרגישים למחיר. הקמת הישות העצמאית תאפשר לחברה לעקוף את החוק שאוסר עליה להקים מפעיל וירטואלי

בעוד פרטנר  ופלאפון מתכוונות לארח ברשתותיהן מפעילי סלולר וירטואליים (דור־אלון בפרטנר ורמי לוי ופרי טלקום בפלאפון), סלקום טרם הגיעה להסכם מול מפעיל כלשהו, ואינה צפויה להגיע להסכם בעתיד הנראה לעין. מנכ"ל סלקום עמוס שפירא הוא הדובר הקולני ביותר נגד חוסר ההיגיון הכלכלי, לדבריו, הטמון בפעילותם של מפעילים וירטואליים בעת הנוכחית בישראל.

 

בואו להתעדכן בסרטונים ותמונות בלעדיות בפייסבוק שלנו

 

ל"כלכליסט" נודע כי בחברה מתנהל זה כשנה פרויקט המכונה "שישה סדרי" ( בדומה לשישה סדרי משנה), שבמסגרתו מתגבשים צעדים כדי להיערך לתחרות בשוק. בין הצעדים נשקלת גם הקמת מותג סלולרי נפרד שיפנה לקהל היעד שאליו צפויים המפעילים הווירטואליים לפנות, כלומר לקוחות הרגישים למחיר.

 

בחברה כבר נערכים לשילוב לקוחות המותג החדש במערכות המחשוב, אך גורמים שנחשפו למיזם טוענים כי טרם התקבלה החלטה סופית באשר להשקתו. שפירא נוטה להישען על ניסיונו מהחברות שניהל בעבר כמו אל על וקימברלי־חוגלה, שם הושקו מותגים שונים לפלחים שונים בציבור, ונראה כי בקרוב הוא יכריע לטובת השקת המותג החדש.

 

בעבר השיקו שתי חברות סלולריות ישראליות מותגים נפרדים מהמותג הראשי: פלאפון השיקה את Escape, שנועד לגייס לקוחות צעירים, ומירס הממוצבת בשוק העסקי השיקה את "אמיגו" שנועד לגייס לקוחות פרטיים. פעילות Escape החלה ב־2003 והביאה לגיוס של כ־450 אלף לקוחות בכארבע שנים, עד שהחברה איחדה את המותג עם המותג הראשי (פלאפון). לעומת זאת, אמיגו שהושק ב־2001 לא הניב למירס לקוחות רבים במגזר הפרטי ולבסוף נמחק.

 

בסלקום בוחנים ככל הנראה מודל פעילות שבמסגרתו תוקם ישות עצמאית בבעלות מלאה של סלקום, שתחתיה תתנהל פעילות המותג החדש.

 

עוקפים את החוק

על חברות הסלולר נאסר להקים מפעילים וירטואליים, וגם על חברות הקשורות להן הושתה הגבלה זהה מחשש לפגיעה בחברות מתחרות. אלא שהרגולטור לא אסר, ולמעשה ספק אם יש ביכולתו לאסור, על חברת סלולר להציג מותג חדש שיפנה לקהל מסוים בשוק. למעשה, חברות הסלולר כבר משווקות מוצרי תקשורת לקהל מפולח - המגזר החרדי. קהל זה זוכה למחירים אטרקטיביים, ולאחרונה אף הביא את משרד התקשורת להתערב בתחרות בו, לאחר שמירס התלוננה כי סלקום ופרטנר מציעות לקהל זה מחירים שנועדו לפגוע בנתח השוק שלה במגזר.

 

השימוש בישות עצמאית במטרה לנהל ולהשיק את המותג החדש נועד, בין השאר, להפחית את אחריותה של סלקום למעשי הישות העצמאית, אם יטען משרד התקשורת כי מהלך זה מנוגד לרישיונה. לכאורה, אותה ישות עצמאית משמשת כמשווק של שירותי סלקום. אם משרד התקשורת יטען כי מדובר בפעילות שאינה מותרת, תטען סלקום כי המשרד חורג מסמכותו ופועל כעת גם להגביל את פעילותם של משווקי שירותי הסלולר.

 

דינמיקה של תחרות 

לפני שנה רכשה סלקום מחברת סקיילקס את רשת דינמיקה, ששיווקה את חבילות התקשורת של סלקום והפעילה רשת נקודות מכירה ושירות.

 

אם תבחר סלקום להשיק מותג חדש ומפולח, תוכל החברה להשתמש בתשתית של דינמיקה כדי למכור ולשרת את לקוחות המותג החדש. כיום פועלת סלקום לסגור את מעבדות תיקון המכשירים המקומיות שלה ברחבי הארץ ולהעביר את הפעילות למתחם לוגיסטי הנבנה בנתניה, ונראה כי גם טלפונים של לקוחות המותג החדש יטופלו במעבדה המרכזית של סלקום.

 

מסלקום לא נתקבלה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סלקום
מנכ"ל סלקום עמוס שפירא
צילום: גיל יוחנן
מומלצים