פסטיבל הגאווה בברלין: ת"א אין, ישראל אאוט
ביוני יתקיים בגרמניה הפסטיבל הגדול בעולם בהשתתפות כחצי מיליון חוגגים. ומי לא תהיה? ישראל. ליתר דיוק, תל-אביב תהיה, אבל בלי סממנים למדינת הכחול-לבן שממנה היא באה. ככה זה כשהעיר היא מותג מנצח והמדינה, איך נאמר, "בעייתית"
הנה דוגמא נוספת למצבה התדמיתי העגום של ישראל בזירה הבינלאומית: הדוכן שתקים עיריית תל-אביב בפסטיבל הגאווה הגדול באירופה, שייערך בעוד כחודשיים בברלין, לא יכלול חפצים או סמלים ישראלים. זאת, בניסיון לטשטש את הקשר בין "העיר ללא הפסקה" לבין מדינת ישראל, הנחשבת מבחינה שיווקית למותג בעייתי במיוחד בימים אלה.
- איך למתג את ישראל? הגיבו בפייסבוק
מי שהזמינה את תל-אביב לקחת חלק בפסטיבל המרכזי שמתקיים לפני אירועי הגאווה, היא עיריית ברלין. אלא שבמשלחת התל-אביבית הוחלט לצמצם למינימום אפשרי את הסמליות הישראלית בדוכן, כמו גם בהופעות שיקיימו אמנים ישראלים שיגיעו לפסטיבל. בדוכן התל-אביבי לא יתנוססו דגלי ישראל והדגש בו יהיה על תל-אביב כעיר עולם, פלורליסטית וליברלית, המקבלת את חברי הקהילה הגאה באשר הם.
כמו כן, יחולקו לבאי הפסטיבל חומרי הסברה על תל-אביב, הכוללים בין היתר את מפת העיר ועליה סימונים בולטים למרכזי הבילוי של הקהילה ההומו-לסבית. גורם בענף התיירות הסביר ל-ynet כי "הוכח בעבר שהדרך הנכונה והחכמה ביותר לייצא את ישראל, במיוחד בימים אלו, היא באמצעות הבלטת המותגים בהם היא מצטיינת, ללא הסמלים של מדינת ישראל. למרבה הצער, דגל ישראל או מגן דוד לדוגמה, יוצרים כיום אצל רבים אנטגוניזם".
כך למשל, משווק משרד התיירות את אילת כ"עיר הנופש בים האדום",
ללא אזכור המילה ISRAEL, וגם ישראל עצמה מותגה עם כניסתו לתפקיד של השר סטס מיסז'ניקוב, כ"ארץ הקודש ומרכזה ירושלים". בנוסף, הוכפלו תקציבי השיווק במשרד לכחצי מיליארד שקל, סכום המאפשר להוביל קו פרסומי אחיד.
עם זאת, יצוין כי משרד התיירות לא לוקח חלק בארגון המשלחת התל-אביבית לברלין, והיא תמומן במרביתה על חשבון המארחים. באירועי הפסטיבל יופיעו על הבמה המרכזית גם הזמרת ניקה, להקת אפיפוני והתקליטנים יואב ארנון ותמי ביברינג. ללא קשר לפסטיבל ברלין, פעלה בשנתיים האחרונות עיריית תל-אביב לקידום העיר כמותג לתיירות הגאה הבינלאומית. בין היתר השתתפו משלחות ישראליות בפסטיבלים גאים בקופנהאגן ובקלן.
Read this article in English