ניסאן ליף חשמלית: רק נולדה, וכבר מפשלת
יצרנית הרכב היפנית, שמכרה כבר 20 אלף יחידות מהמכונית החשמלית המהפכנית, בודקת תלונות הנוגעות לסירוב הרכב להניע. בניסאן מניחים כי הבעיה קשורה כנראה למערכת מיזוג האוויר, אך לא מתכננים קריאה לתיקון, שכן "לא מדובר בבעיה בטיחותית"
הסטרטר נתקע בליף החשמלית? אחת המכוניות המסקרנות ביותר שעלו על כבישי העולם בשנה האחרונה, היא ללא ספק ניסאן ליף החדשה. המכונית הכל-חשמלית של ניסאן, ממנה נמכרו תוך מספר שבועות 20 אלף יחידות, עושה צרות לבעליה החדשים. לטענת רבים מהם, במקרים מסוימים היא פשוט מסרבת להניע (למעשה, להדלק). בניסאן מודים כי דיווחים על תלונות שכאלה הגיעו מבעלי המכונית משני צדי האוקיינוס השקט - יפן וארה"ב. בתגובה רשמית לטענות על בעיות ברכב החדש, אמרו בניסאן כי תקלה שכזו עשויה להיות קשורה למערכת מיזוג האוויר, אך לא ברור בינתיים אם מדובר ברכיב כלשהו, או בתוכנה המפעילה אותו.
"כאשר נדע את הסיבה המדויקת לתקלה, נחליט אם להוציא קריאת שירות (Service bulletin) או לנקוט בצעדים נוספים, כך אמר דובר החברה והוסיף כי אין כל כוונה לפרסם קריאת תיקון (Recall), "שכן לא מדובר בעיה בטיחותית". קריאת שירות מאפשרת לטפל בבעיה ברכב במסגרת הטיפולים השוטפים במוסך, ואילו במקרה של קריאת תיקון מוזמנים בעלי מכוניות הנכללות בקריאה למוסך, באופן יזום ויוצא דופן. יש להזכיר כי קריאה לתיקון אינה מתפרסמת רק במקרים של בעיה בטיחותית, אלא בכל מקרה בו היצרן מעוניין לטפל בבעיה כלשהי באופן דחוף. בניסאן כנראה לא רואים בחוסר אפשרות להניע, בעיה דחופה.
ניסאן היפנית ושותפתה רנו הצרפתית, מתכוונות להפוך למובילות בתחום המתפתח של כלי רכב חשמליים, והבעיות בליף החשובה עלולות להוות מכשול בקידום התכניות. ניסאן החלה בשיווק הליף בדצמבר האחרון ביפן וארה"ב. אסון הטבע שפקד את יפן לאחרונה, פגע באופן ניכר בייצור המכונית ורכיביה.