הספירה לאחור: המשחקים הטובים בכל הזמנים
אתם בחרתם: משחקי המחשב והקונסולה הטובים בכל הזמנים. עשרות אלפי גולשים נתנו בהצבעות והוכיחו שקהילת הגיימינג בישראל חיה ובועטת. הנה התוצאות -ואם יש למישהו טענות, הוא מוזמן להפנות אותן לחברים שלו
30 - Flight Simulator
מפתחת: מיקרוסופט.
סדרת סימולטורי הטיסה של מיקרוסופט הייתה פעם ה-דבר בעולם הפי.סי. המשחק הרשמי הראשון בסדרה יצא ב-1982 והפרק העשירי, וככל הנראה האחרון בסדרה, שוחרר ב-2006, ואם אתם מכירים מישהו שבאמת שיחק בו בשביל הכיף - אל תספרו לנו כי לא נאמין לכם גם ככה.
העתיד: מיקרוסופט עובדת בימים אלה על סימולטור טיסה חדש בשם Microsoft Flight, שתאריך שחרורו טרם פורסם. לא צריך טובות (רק דיילות אוויר זורמות).
למה אנחנו אוהבים אותו: כי יש לנו אוזני פייפר.
29 - Rock Band
מפתחת: הרמוניקס עבור EA.
הבשורה הכי מעניינת כאן היא שרוק בנד מתברר כמותג הרבה פחות פופולרי מגיטר הירו, לפחות בישראל. למי שלא יודע, חברת הרמוניקס היא זו שפיתחה את גיטר הירו המקורי ב-2005, אבל התכסחה עם אקטיוויז'ן ונטשה את החברה לטובת פיתוח רוק בנד אצל EA.
בשורה התחתונה, רוק בנד הוא מותג איכותי יותר מגיטר הירו. רוק בנד 3 הוא כנראה משחק הנגינה הטוב והמקצועי ביותר בכל הזמנים בזכות האביזרים הנלויום המעולים שלו (כמו הגיטרה המקצועית והקלידים), אבל מכירות דלילות של המשחק פחות או יותר סתמו את הגולל על הז'אנר.
העתיד: את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק, אבל רוק בנד 4 לא נשמע באופק.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי גרופיות נמרחות על גיטר הירו, אבל האיכותיות בוחרות ברוק בנד.
28 - King’s Quest
מפתחת: סיירה.
סדרת הקווסטים הגרפיים הוותיקה והאהובה ביותר של סיירה (בלי התחכמויות על The Haunted Mansion, בבקשה) הצליחה להתברג רק למקום ה-28, וחבל. בכל זאת, מדובר בחתיכת היסטוריה שרבים מאיתנו גדלו עליה מאז 1984.
העתיד: חברת Telltale, זו שאחראית לקאמבק של אי הקופים וסאם אנד מקס, עובדת על משחק חדש בסדרה שיהיה ניתן להורדה בפרקים.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי זו נוסטלגיה מלכותית מזוקקת.
27 - Gran Turismo
מפתחת: פוליפוני דיגיטל עבור סוני.
אחרי היסטוריה בת 14 שנים, חמישה פרקים רשמיים ומכירות של מיליוני עותקים לפלייסטיישן 1, 2 ו-3, אי אפשר להכחיש שמדובר במותג-על ובחלום רטוב של חולי הגה עניים, שלעולם לא יחסכו מספיק כסף לקנות פרארי. לא נורא, מסך HD ענק והגה USB הם תחליף ראוי.
העתיד: סבלנות, גראן טוריסמו 5 יצא כולה לפני חמישה חודשים.
למה אנחנו אוהבים אותו: האמת היא שאנחנו לא כל כך בקטע של GT, אבל לא נלכלך על מי שכן.
26 - Tetris
מפתח: איזה רוסי בשם אלכסיי פז'יטנוב.
משחק החשיבה המצליח בכל הזמנים, שהומצא ב-1984 והוליד גל עצום של חיקויים וגרסאות שונות ומשודרגות. קוביה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. עוד...
העתיד: עוד קובייה. עוד קובייה. עוד קובייה. ואולי עוד קובייה תלת-ממדית.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי קוביות זה סבבה (מה כבר רציתם שנכתוב?)
25 - Need For Speed
מפתחות: מלא חברות, אבל EA אכלה את כולן.
כבר הפסקנו לספור כמה משחקים יצאו עד כה בסדרת ניד פור ספיר (אבל בדקנו באינטרנט והיה כתוב 17). מותג המירוצים הארקיידי הזה חווה הרבה עליות ומורדות מאז התניע לראשונה ב-1994, אבל חייבים להגיד דבר אחד: NFS: Hot Pursuit מהשנה שעברה הוא משחק פשוט מדהים.
העתיד: NFS: Shift 2 הגיע לחנויות השבוע
למה אנחנו אוהבים אותו: לא מספיק לנו להיות ידידים, בואו נעביר הילוך.
24 - HALO
מפתחת: באנג'י עבור מיקרוסופט.
יש לנו חברים שבטוחים שסדרת היילו היא מותג ה-FPS הכי מדהים שנוצר אי פעם. ברור שהם טועים, אבל עם הצלחה כזו אי אפשר להתווכח - מיליוני אנשים רכשו אקס בוקס רק כדי להיכנס לנעליו של המאסטר צ'יף כבר לפני עשר שנים. הצ'יף יצא מאז לפנסיה, שכן היילו 3 היה הפרק האחרון בטרילוגיה והיילו ריץ' היה פריקוול, ובאנג'י כבר מפתחת מותג חדש וסודי עבור אקטיוויז'ן.
העתיד: כנראה שאין. סורי.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי בכל זאת, מדובר במשחק הדגל של האקס בוקס. וגם כי אנחנו אוהבים אינדיאנים (באמת מוזר שאין לצ'יף נוצות).
23 - Mortal Kombat
מפתחת: NetherRealm Studios
קראו את כתבת השער שלנו ותבינו הכול. (במגזין GAMEZ)
העתיד: נפנה אתכם בשנית לכתבת השער.
למה אנחנו אוהבים אותו: דפדפו לכתבת השער בשלישית, אבל תשכחו מגלידה. מקסימום נשפד אתכם על כידון.
22 - Prince of Persia
מפתחות: המון, אבל נישאר נאמנים לג'ורדן מכנר, יוצר המשחקים הראשונים.
אחמדינג'אד צריך ללמוד משהו מדסטאן, הנסיך הפרסי הגמיש שמסוגל להחזיר את הזמן לאחור ולעשות אחלה שפגט. כבר 22 שנה שמותג האקשן-הרפתקאות האיכותי הזה מפציץ במשחקים על רמה כמעט ללא נפילות. קחו בחשבון שהמשחק המקורי בסדרה היה בין הראשונים אי פעם שהציגו אנימציה אנושית סרוקה, ותקבלו חתיכת אבן פינה. לארה קרופט וניית'ן דרייק מצדיעים.
העתיד: מתערבים אתכם שיובי סופט תכריז על משחק נוסף בסדרה תוך שנה-שנתיים.
למה אנחנו אוהבים אותו: דמיינו את אחמדינג'אד עושה שפגט במקום. בדיוק.
20 - Guitar Hero
מפתחות: הרמוניקס (המשחקים הראשונים), נברסופט (החל מ-2007).
כמשחק הנגינה הראשון שפרץ למיינסטרים וגרם לנו לקנות גיטרת פלסטיק מטופשת, גיטר הירו עשה היסטוריה. יש שיגידו שהסדרה הלכה והידרדרה עם השנים; שכל פרק הציע שירים גרועים יותר; שלוואן היילן ממש לא הגיע משחק משלה, ושרוק בנד שם את גיטר הירו בכיס הקטן, אבל בכל זאת מדובר באחת התופעות התרבותיות הבולטות של העשור האחרון. באסה שאקטיוויז'ן הוציאה אותה לפנסיה מוקדמת.
העתיד: אין, כי לפעמים המנגינה נגמרת.
למה אנחנו אוהבים אותו: מה רע בגרופיות?
19 - Monkey Island
מפתחת: לוקסארטס.
מערכת Gamez מוחה על כך שסדרת הקווסטים הטובה בהיסטוריה (טוב, לפחות שני המשחקים הראשונים שלה) לא התברגה בעשירייה הראשונה של המצעד. אם אתם זאטוטים מתחת לגיל 30 - רוצו לסתום חור ענק בהשכלת הגיימינג שלכם ותחזרו אלינו אחר כך, או שנשלח עליכם את לה צ'אק.
העתיד: תגידו מה שתגידו, אבל המיני-משחקים החדשים של Telltale לא משתווים למקור. או שאולי אנחנו סתם זקנים.
למה אנחנו אוהבים אותו: קבלו תיקון - אנחנו לא סתם אוהבים, אנחנו מעריצים פסיכיים פנאטיים!
18 - Gears Of War
מפתחת: Epic Games עבור מיקרוסופט.
לא שסדרת גירז אוף וור היא גרועה, חס וחלילה, אבל עדיין קשה לנו לקבל את העובדה שאי הקופים תקוע במקום ה-19 ושיש 18 משחקים נחותים מעליו. כן, כן, גירז זה אחלה. גברים שריריים ומחוספסים שרצים, יורים ותופסים מחסה כשהכול מסביבם מתפוצץ זה נחמד, אבל חבל שרק בעלי אקס בוקס ופי.סי יכולים ליהנות מהביצועים שלהם. וחבל שאין שם שודדי ים.
העתיד: גירז אוף וור 3 יוצא בספטמבר. וופי.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי כשאנחנו הולכים לשחק באקס בוקס של מישהו, אלה המשחקים הכי נורמליים שיש לו.
17 - Tekken
מפתחת: נאמקו.
זה לא סוד שסדרת טקן היא אופציית המכות המועדפת על הגיימר הישראלי. כמעט שלא תמצאו בסיס צה"ל בלי מועדון עם פלייסטיישן שמריץ את אחד מששת משחקי הסדרה, וכמעט שלא תמצאו חייל צה"ל שלא פנטז לפחות פעם אחת על כריסטי. חוץ מזה, אל תשכחו שטקן 1, שיצא לפלייסטיישן הראשון ב-1994, היה אחד ממשחקי המכות התלת-ממדיים הראשונים בעולם, אז תנו לו כבוד לפני שתקבלו מסובבת למוח.
העתיד: טקן טאג 2 צפוי לצאת ביפן עוד השנה, טקן 7 נמצא בשלבי פיתוח, קפקום ונאמקו עובדות על צמד משחקי טקן נגד סטריט פייטר (ולהיפך), ומדברים גם על גרסה לאייפד. לא חסר אקשן.
למה אנחנו אוהבים אותו: הביטו בכריסטי. הבנתם?
16 - Icy Tower
מפתח: בחור בשם יוהאן פייטז.
זו חייבת להיות טעות. אייסי טאוור הוא אמנם משחק קז'ואל חמוד, כיפי וקצת ממכר שנחמד להעביר איתו זמן ברכבת, אבל מקום 16 בכל הזמנים? כנראה מישהו באמת החליק על השכל.
העתיד: תחול עלייה בטמפרטורות.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי הוא לא קופא על השמרים.
15 - Sim City
מפתחת: מקסיס (שלימים הפכה לחלק מ-EA).
זהו זה, נכנסנו לליגה של הגדולים. סימולטור בניית וניהול העיר של וויל רייט מ-1989 היווה בסיס לסדרה ארוכה ומכובדת של משחקים שעיצבו את פני התעשייה בשני העשורים האחרונים. תחשבו על זה - בלי סים סיטי לא היה לנו את הסימס, וגם לא את משחקי הטייקונים וה-Theme למיניהם. תמיד נחמד לעשות כבוד לאחת מסדרות המשחקים שמלוות אותנו מאז הילדות.
העתיד: האמת היא שלא היינו מתנגדים לסים סיטי 5 במקום עוד חבילת הרחבה לסימס. וויל - אם המגזין הזה התגלגל לידיך ומישהו מתרגם לך אותו לאנגלית, תבטיח לנו שתחשוב על זה. גם תבוא לבקר, יש פה אחלה סביח.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי הערים שבנינו בילדותנו תמיד היו מרשימות יותר מאלה שגרנו בהן במציאות. כמו כפר סבא.
14 - פיפ"א
מפתחת: EA.
אמרנו לכם שנכנסים לליגה של הגדולים, ואין ליגה גדולה יותר מזו של פיפ"א. או פרו. אבל עוד נגיע לפרו. מותג הכדורגל המצליח של EA Sports יצא לדרך ב-1993 וממשיך להשתדרג מדי שנה עם משחק נוסף (או שניים, תלוי אם יש באותה שנה מונדיאל או טורניר בינלאומי חשוב אחר).
בתחילת העשור הקודם, כשחברת הד ארצי מולטימדיה שלטה בנוף הגיימינג הישראלי, עברו משחקי פיפ"א לוקליזציה מלאה (ד"ש לנערי השער שמעון גרשון וחיים רביבו), מה שעוד יותר קירב את המותג להווי המקומי. בשנים האחרונות מנהל המותג מלחמת חורמה במשחק הכדורגל המתחרה של קונאמי, וכדי לא לצאת פאנבויז נגיד שאנחנו נהנים משניהם באותה מידה, מה שגם נכון).
העתיד: נחשו.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי מאז שהתחלנו לשחק פיפ"א, כבר לא מעמידים אותנו בשער.
13 - וורקרפט
מפתחת: בליזארד.
בלי וורקרפט, משחק האסטרטגיה של בליזארד מ-1994, לא היה לנו את וורלד אוף וורקרפט, משחק התפקידים ההמוני המוביל בעולם. פעם, כשיצאנו עם האורקים או עם בני האדם שלנו לקרב, חשבנו על בניית צבא, הקמת בסיסים ואגירת משאבים, במקום על איך להתחיל עם גיימריות. כנראה שגם בליזארד עצמה לא שיערה שמשחק האסטרטגיה החביב שלה, שהוליד שני פרקי המשך ישירים, ישנה בסופו של דבר דווקא את עולם ה-MMO. אבל זה בסדר, בליזארד גם לא קיפחה את ז'אנר האסטרטגיה. בשביל זה היא המציאה את סטארקרפט.
העתיד: על איזה עתיד אתם מדברים? כולם עסוקים בלבזבז את הזמן שלהם ב-WOW במקום לעבוד וללמוד.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי עצם הידיעה איפה הכול התחיל הופכת אותנו למומחי גיימינג.
12 - Killzone
מפתחת: Gurrilla Games עבור סוני.
זה לא שיש לנו משהו נגד קילזון - מדובר באחלה סדרה שרק בשבילה שווה לקנות פלייסטיישן. עובדה שהכתרנו את קילזון 3 כמשחק החודש שלנו. אבל בתכל'ס, יש מותגי FPS לא פחות טובים וחשובים ממנו שמצאו את עצמם מחוץ למצעד הזה.
העתיד: בקרוב ייצא קילזון חדש ל-NGP. מספיק טוב?
למה אנחנו אוהבים אותו: כי אין כרגע FPS טוב יותר מקילזון 3 לפלייסטיישן.
11 - סופר מריו ברוס
מפתחת: נינטנדו.
הסיבה שרבים מאיתנו נהיו גיימרים, שרבים מאיתנו מעדיפים לקפוץ על פטריות במקום לאכול אותן. ושנינטנדו היא מעצמת-על. די מפתיע שהמותג הקלאסי הזה לא התברג בחמישייה הפותחת. בכל זאת, הוא קובע סטנדרטים חדשים בז'אנר הארקייד בפרט ובמשחקי הווידיאו בכלל כבר (בדיוק!) 30 שנה. וסוניק יכול לקפוץ.
העתיד: צפו למתקפת מריו חסרת תקדים על ה-3DS.
למה אנחנו אוהבים אותו: כבר הסברנו את עצמנו יפה מאוד, תודה. וגם כי תמיד סימפטנו שמנמוכים.
10 - Pro Evolution Soccer
מפתחת: קונאמי.
עכשיו זה מוכח - ישראל מעדיפה את פרו על פיפ"א. צפו לקרחנה עצבנית במשרדי קונאמי ובפיטורים המוניים ב-EA, שכן התוצאות לא משקרות. סדרת הכדורגל המשובחת, שהחלה את דרכה ב-2001 כאנדרדוג מובהק, ניצחה את היריבה המושבעת שלה. אפשר להתחיל להתכונן לאליפות הארץ בפרו שמארגנת חברת Playzone.
העתיד: הדבר היחיד שאנחנו רוצים לדעת זה אם מסי יתנוסס גם השנה על עטיפת המשחק.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי תמיד כיף לאהוד את האנדרדוג.
9 - Starcraft
מפתחת: בליזארד.
יש דברים שאי אפשר לחלוק עליהם: השמש תמיד זורחת במערב, וסטארקרפט הוא משחק האסטרטגיה זמן-אמת המוצלח ביותר שיצא אי פעם. ואנחנו מדברים על הראשון מ-1999, ולא על החדש מהשנה שעברה. על סמך מה אנחנו מבססים את הקביעה הזו? עובדה שגם יותר מעשר שנים אחרי צאתו, המשחק עולה כ-70 ש"ח בחנויות ועדיין ממשיך למכור לא רע. מדהים, וזה עוד בלי להזכיר את כל הקוריאנים הפסיכופטים שמכורים לו.
העתיד: חבילת ההרחבה הראשונה של סטארקרפט 2 תצא, ובכן... מתישהו.
למה אנחנו אוהבים אותו: בגלל הזרגים, כמובן.
8 - Civilization
מפתח: סיד מאייר.
טוב לראות משחק אסטרטגיה בתורות בעשירייה הראשונה. אנחנו בהחלט תופסים מכם ויודעים שרבים מכם שרפו אינספור שעות על CIV 1, שיצא ב-1991, ועל ארבעת משחקי ההמשך שלו. רק חבל שמעולם לא הבנו על מה כל המהומה ותמיד העדפנו את סים סיטי. אפילו לא שיחקנו ב-CIV 5, שיצא לפני כמה חודשים.
העתיד: חבילת ההרחבה האחרונה של המשחק, שמתמקדת בפולינזיה, שוחררה במרץ. לא בדיוק עתיד, אבל זה מה יש.
למה אנחנו אוהבים אותו: אז זהו, שאנחנו לא. אבל אתם כן.
7 - Heroes of Might & Magic
מפתחת: בעיקר New World Computing.
סדרת האסטרטגיה-פנטזיה המיתולוגית הזו נחשבה מאז ומתמיד לקאלט. אי אפשר להגיד שהיא שברה שיאי מכירות או פרצה למיינסטרים, אבל מי ששיחק בה ידע מה הוא עושה ומה כל האחרים מפסידים. יש כאלה שתמיד יטענו שהמשחקים הראשונים היו הכי טובים ושהסדרה איבדה קצת מההילה שלה באזור הירוז 4 מ-2002, אבל אולי הם סתם תקועים בעבר. מברוק על הבחירה, בכל מקרה.
העתיד: הירוז 6 יוצא במאי!
למה אנחנו אוהבים אותו: כי הירוז הוא סוג של סוד שמור היטב. ובכלל, מי זוכר את סדרת משחקי התפקידים המקורית?
6 -Angry Birds
מפתחת: Rovio.
לא שיש לנו משהו נגד הציפורים הזועמות מפינלנד, אבל אולי היינו צריכים להגביל את גיל ההשתתפות במצעד ל-30. אנחנו בהחלט יכולים לכבד עשרות מיליוני הורדות סלולריות שוברות שיאים, אבל מקום שישי בכל הזמנים? אולי העולם באמת שייך לצעירים, אבל הבחירה הזו גורמת לנו להרגיש לפחות בני 70!
העתיד: סרט, סדרת טלוויזיה, הררי מרצ'נדייס ואולי, אם יתחשק להם שם ברוביו, כמה משחקוני המשך, כמו הגרסה החדשה שמבוססת על סרט האנימציה ריו.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי בכל זאת, חייבים להעניש חזירים שגונבים ביצים. מה גם שלא פעם יוצא לנו להרביץ משחק אנגרי ברדז כשאנחנו יושבים על האסלה.
5 - Assassin’s Creed
מפתחת: יובי סופט.
סאגת ההתגנבות ההיסטורית של יובי סופט ביססה את עצמה תוך ארבע שנים בלבד כאחת מסדרות המשחקים האיכותיות בסביבה. הסדרה שואבת אלמנטים מובהקים מהנסיך הפרסי, ממטאל גיר סוליד, מטומב ריידר ומ-Thief, מגלגלת אותם לחוויה מקורית שעומדת בפני עצמה. בנוסף, היא מלמדת את המתחרים דבר או שניים בנושאי גרפיקה, שליטה ומשחקיות שהן רמה אחת מעל רובם, אם לא כולם. ואת זה שעלילת המשחק הראשון מתרחשת בירושלים העתיקה כבר הזכרנו?
העתיד: Assassin’s Creed: Lost Legacy יצא השבוע ל-3DS, ויש שמועות שיכריזו על הפרק השלישי הרשמי בסדרה בתערוכת E3 הקרובה.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי אין על בית"ר.
4 - God of War
מפתחת: סוני.
לדעתנו, גוד אוף וור היא סדרת משחקי האקשן הכי טובה שיש, מכל בחינה, ומיותר לציין שאנחנו סוגדים לקרייטוס, אל המלחמה המיתולוגי. אפילו גוד אוף וור 1, שיצא לפלייסטיישן 2 לפני שש שנים, מצליח לעמוד בגבורה מול כל מיני חקיינים עדכניים יותר. צמד משחקי ה-PSP של המותג נחשבים למוצרים האיכותיים ביותר לקונסולה הניידת (ז"ל?) של סוני, ולמרות שגוד אוף וור 3 לפלייסטיישן 3 נמנע מלהוסיף מרכיבים חדשים לנוסחת ההאק אנד סלאש הברוטלית של הסדרה - לא תמצאו לו מתחרים בז'אנר.
העתיד: קרייטוס מתארח בגרסת הפלייסטיישן 3 של מורטל קומבט החדש. אבל אתם אמורים לדעת את זה כבר.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי אם יש אלוהים, אז גם הוא משחק בגוד אוף וור.
3 - Call of Duty
מפתחות: Infinity Ward, Treyarch ואחרות עבור אקטיוויז'ן.
ברור שבלי COD 4: Modern Warfare, הסדרה הזו הייתה עדיין שקועה בבינוניות. אבל מה לעשות ש-COD, שיצא ב-2007, שינה לגמרי את מפת ה-FPS והפך את הסדרה למצליחה ביותר בכל הזמנים, עם השקות בומבסטיות שלא היו מביישות שובר קופות הוליוודי.
אי אפשר להכחיש שכל קול אוף דיוטי חדש נהנה מערכי הפקה הכי גבוהים בתעשייה ומבליץ שיווקי חסר תחרות, אבל בשנים האחרונות נדמה שהמותג מתחיל למחזר את עצמו מעט. זה אמנם עדיין לא מתבטא במכירות חסרות התקדים, אבל אם אנחנו קצת השתעממנו מהמולטיפלייר של Black Ops אחרי שחרשנו במשך חודשים על משחקי Modern Warfare ו-World of War, כנראה שזה אומר משהו.
העתיד: כל העיניים נשואות לעבר Modern Warfare 3, שככל הנראה יוכרז בקרוב וייצא בסתיו.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי מבחינת מולטיפלייר, אין על Modern Warfare (ויסלחו לנו מעריצי באטלפילד).
2 - The Sims
מפתחת: מקסיס עבור EA.
שוב, אתם קבעתם, לא אנחנו... סימולטור החיים הקליל, שהחל את דרכו בשנת 2000 כספין-אוף של סים סיטי, נמצא כבר בגלגולו השלישי ולא נראה שמכונת ההרחבות וחבילות החפצים המשומנת עומדת להפסיק בקרוב את פעילותה. מה שיפה בסימס זה שאמנם מדובר בסדרת משחקים מגה-ממוסחרת שפונה לכל המשפחה - כלומר בעיקר לנערות בנות 12 - אבל בניגוד למשחקים המסריחים של האנה מונטנה וכל מיני אפליקציות פייסבוק סוג ז', ממשיכים הסימס לשמור על רמה מסוימת של איכות וחינניות.
העתיד: קשה לנו להחליט. או חבילת חפצים חדשה או חבילת הרחבה. בעצם, שתיהן.
למה אנחנו אוהבים אותו: מצטערים, אבל יש דברים שאנחנו שומרים לעצמנו.
1 - GTA
מפתחת: רוקסטאר.
סדרת GTA הוכתרה על ידיכם כטובה ביותר בכל הזמנים - לא משנה הז'אנר, הקונסולה, וללא הבדלי דת, גזע ומין. סאגת הפשע של רוקסטאר, שהגדירה מחדש את המושג "עולם פתוח", לקחה את הקופה בענק.
עד שנת 2001 האדם הממוצע לא שמע על GTA. שני הפרקים הראשונים בסדרה, שיצאו ב-1997 וב-1999, היו בסך הכול משחקי מרדפים מזווית ראייה עליונה, עם גרפיקה פושרת, שהגימיק בהם היה שאפשר להיכנס לכל כלי רכב שרוצים. המהפך התלת-ממדי חל עם GTA 3 לפלייסטיישן 2, שכבש את העולם בסערה של שמן מנועים וקליעים תועים. המשחק הרביעי, שיצא ב-2008, לקח את מנגנון העולם הפתוח לדור הקונסולות הנוכחי והכיר לנו את גיי טוני.
העתיד: תרשמו את מה שאנחנו אומרים - GTA 5 יוכרז בתערוכת E3, אם לא לפני.
למה אנחנו אוהבים אותו: כי אם אתם קבעתם שזוהי הסדרה הטובה בכל הזמנים, מי אנחנו שנתווכח?
פרס מיוחד
לארה קרופט הוכתרה על ידיכם כגיבורה הכי כוסית בכל הזמנים. די צפוי, אבל לפחות התמונה שלה תופסת הרבה מקום וחוסכת לנו עבודה.
לארי לאפר הוא, לדעתכם, הגיבור הכי דורש כאפה אי פעם. כן, וכאילו שאין ביניכם גמדים חרמנים ומקריחים עם כרס. צביעות!
הילדה אלמה, זאת ממשחקי F.E.A.R, היא דמות הנבל המפחיד של כל הזמנים. מישהו כאן חרש יותר מדי על "הצלצול" ו"הטינה".
פקמן הוא הגיבור הכי נוסטלגי שלכם. האמת? אנחנו לא שלמים עם הבחירה הזו. מילא גברת פקמן, שתמיד הייתה מלאה במקומות הנכונים.
אושר בלי גבולות נבחר למשחק הישראלי הטוב בכל הזמנים.
ומה עם...
מטאל גיר סוליד? קומנד אנד קונקר? דיי אוף דה טנטקל? זלדה? דיון? סטאר קונטרול? קומנדר קין? אנריל? אלון אין דה דארק? קרייזי טקסי? באטלפילד? וונדר בוי? סוניק? מגה מן? רזידנט איוול? ריימן? וורמס? פיינל פנטזי? בלדורז גייט? הלף לייף? דום? קווייק? הטירה הנאצית? רצ'ט וקלנק? הבי ריין? סטריט פייטר? הנמלולים? ווינג קומנדר? דארק פורסז? פיפוש? אנצ'רטד? פאק, אפילו דיגר? למה הם לא מדורגים במצעד? אל תשאלו אותנו. שוב, אתם בחרתם. אל תהרגו את השליח.
הכתבה מופיעה בגליון אחד של GAMEZ , מגזין הגיימינג החדש של ישראל בשיתוף עם Games.ynet ו-Games.co.il . עכשיו בחנויות המגזינים.