שתף קטע נבחר
 

מאמצע יוני: 20 מצלמות מהירות ורמזור חדשות

פרויקט האכיפה השאפתני של משטרת התנועה, במסגרתו יוצבו 60 מצלמות משוכללות שיתעדו נהגים עבריינים, יצא לדרכו המבצעית תוך כחודשיים. מסתמן: מיקום המצלמות יפורסם באינטרנט

נהגים, שימו לב: 20 מצלמות מהירות ורמזור חדשות יחלו לפעול תוך חודשיים. השלב הראשון בפרויקט האכיפה "א3", במסגרתו מותקנות 20 מצלמות מהירות ורמזור חדשות, החל כבר בתחילת אפריל וצפוי להסתיים באמצע מאי. כך נמסר היום (ג') ל-ynet מהמשרד לביטחון פנים. במשרד אומרים כי לקראת אמצע יוני יחלו המצלמות להפיק דו"חות אמת. עד תחילת ההפעלה המבצעית, כך מבטיחים שם, יתקבלו כל האישורים הנחוצים - ובכלל זאת אישור מכון התקנים.

 

 

במשרד לביטחון פנים מוסיפים כי לאחר קבלת כל האישורים הנחוצים לשלב הראשון של הפרויקט, יחל יישום השלב השני: התקנת 40 מצלמות נוספות. המערך המלא, שיכלול 60 מצלמות - אותן אפשר יהיה לנייד בין 180 עמדות - צפוי להתחיל לפעול ולהפיק דו"חות לנהגים לקראת ספטמבר. בנוסף יותקנו בכבישים 60 עמדות-דמה. בעתיד צפויה המדינה להתקין 240 מצלמות מהירות ורמזור נוספות.


"המצלמות לא נועדו לשמש מכונת גבייה" (צילום: עידו ארז) 

 

במשרד לביטחון פנים גם אומרים היום כי לאחרונה נפתרה מחלוקת עם משרד האוצר, בעניין מימון הפעלתו השוטפת של מערך המצלמות. ראוי לציין כי השלב הראשון של הפרויקט אמור היה להתחיל בפעילות מבצעית כבר בינואר השנה, אך עקב מכשולים בירוקרטיים שונים - כמו למשל עיכוב בקבלת אישור להתקנת המצלמות ממע"צ - נדחתה הפעלתו.

 

את יעילות המערך אמור לבחון מחקר ייעודי שתבצע הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במשך כשלוש שנים. מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ', תומך בפרסום מיקומי המצלמות - פרסום שככל הנראה יעשה באתר האינטרנט של הרשות, לקראת תחילת הפעילות המבצעית של המערך.

 

מאות אלפי דו"חות בשנה

מערך מצלמות המהירות הוא פרויקט הדגל של המשרד לביטחון פנים בתחום האכיפה האלקטרונית, ונועד להחליף את מצלמות המהירות המיושנות של אגף התנועה. המצלמות אמורות להפיק דו"חות לנהגים בתוך 96 שעות מרגע ביצוע העבירה, ועל-פי הערכות ראשוניות יגיע היקף הדו"חות שיפיקו 60 המצלמות שיותקנו בשני השלבים הראשונים, ליותר מ-350 אלף בשנת פעילות מלאה.

 

באוקטובר 2010 הורה השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לשנות את מיקומי חלק מהמצלמות. בלשכת השר הבהירו כי הוחלט להעביר מצלמות מכבישים מהירים - כמו כביש 1 או 431 - לכבישים שהוגדרו על-ידם כ"מסוכנים", כמו כבישים מספר 4, 31 ו-65. מקורבים לשר אמרו כי "המטרה של הפרויקט היא צמצום תאונות הדרכים והגברת האכיפה, לא (לשמש) מכונת גבייה לאוצר".

 

לקראת הפעלת המצלמות צפויה המשטרה לתגבר משמעותית את מערך התובעים שלה, וזאת לאור הערכות כי נהגים רבים ינסו לערער על הדו"חות בבתי המשפט לתעבורה. יש לציין כי על-פי הערכות של סנגורים בכירים, צפויה הפעלת המערך לגרום לעלייה ניכרת במספר התיקים שמתנהלים בבתי המשפט השונים, שממילא מתקשים לעמוד בעומס הקיים כבר כיום.

 

על-פי הערכות שפרסמו בעבר בכירים במשרד לביטחון פנים, יביא מערך המצלמות להפחתת מספר התאונות הקטלניות והקשות בשיעור של יותר מ-20%. מנגד, מומחי בטיחות רבים סבורים כי התועלת תהיה נמוכה משמעותית, וזאת לאור חלקה הקטן יחסית של עבירת "מהירות מופרזת ביחס לחוק" בסך התאונות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירידה של 20% במספר התאונות?
צילום: שי וקנין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים