פרסומות רכב: כמה מקורי כבר אפשר להיות?
השיפור המתמשך בתעשייה, הפך את שוק הרכב לתחרותי מאי-פעם. התוצאה: יצרניות הרכב מחפשות כל דרך אפשרית כדי לבדל עצמן באמצעות פרסום מקורי ומעניין, האמור למשוך רוכשים חדשים. קבלו מקבץ פרסומות שמוכיחות אחת-אחת כי ליצירתיות אין ממש גבול
שוק הרכב העולמי נחשב לאחד המשקיעים הגדולים ביותר בעולם הפרסום, ואחראי כבר שנים ארוכות לחלק משמעותי מהכנסות כלי תקשורת שונים. אם בעבר מדובר היה בעיקר בעיתונים יומיים ומגזינים שבועיים וחודשיים, ומאוחר יותר כמובן הטלויזיה, היום משקיעות היצרניות יותר ויותר בסרטי וידאו יוצאי דופן, המיועדים בחלקם הגדול לאינטרנט.
אלא שללא קשר למדיה בה בוחרת היצרנית לפרסם, היא חייבת היום להיות מקורית מאי פעם, ובעיקר מעניינת יותר מהיריבה הקרובה. איך עושים את זה? קבלו מקבץ אקראי של פרסומות מעניינות, כל אחת בדרכה.
ביונדאי הקוריאנית יודעים למשל כי האקסנט החדשה - חשובה וטובה ככל שתהיה - אינה מכונית מסעירה דווקא. היא גם לא נועדה להיות כזו, אגב. מה שלא מפריע כמובן להגיע עם רעיון מאד מקורי. במסגרת מסע קידום המכירות למכונית, הוקרן סרט תלת-ממד יוצא דופן ומאד משכנע על קיר בניין במלזיה. אפשר כמובן להכנס לטכנולוגיית ההקרנה המתקדמת, ולנסות להסביר כיצד מייצרים אשליה ויזואלית כה משכנעת. אפשר מצד שני פשוט להביט בסרט המאתגר.
גם במרצדס הגרמנית בחרו בהקרנה על עצמים דוממים, אלא שכאן לא מדובר ביצירת אשליה, אלא ניסיון להבהיר את האיכויות והמשמעות של טכנלוגיית בטיחות, המאפשרת לחזות סכנה למשתמשי כביש מבעוד מועד, ולמנוע תאונה אפשרית. במילים אחרות - גם מסקרן וגם יעיל.
גם בפולקסווגן מעוניינים להעביר לציבור עד כמה המכונית הבאה שירכשו מהקונצרן, יכולה להיות בטוחה עבור נוסעיה. אלא שהדרך להביא את המערכות החדישות האלה לידיעת הציבור, מקורית וחדשנית בפני עצמה. הגרמנים החליטו לשלב בין שני כלי פרסום שהקשר ביניהם לא יכול להיות רופף יותר - עיתון מודפס וסמארטפון. צריך לראות כדי להתרשם.
גם טויוטה, כמו שתי היצרניות הקודמות, בחרה במוטיב הבטיחות כדי לקדם את תדמיתה. אף היא, כמו שתי הגרמניות, לא מתמקדת בדגם מסוים דווקא, אלא ביכולת של מכוניות טויוטה להגן על יושביהן. יש כמובן אין ספור דרכים להציג את זה, אבל צפיה בסרט המצורף תוכיח לכם שלפחות על אחת מהן לא חשבתם עד היום.
ולבסוף סובארו היפנית, שמצליחה מאד בשוק הרכב האמריקני עם דגמי הפנאי המוכרים. ובכל זאת, תמיד כדאי לחדש קצת, בעיקר כאשר צריך לדחוף גרסה חדשה לדגם בעל שם מוכר. בניגוד לכל הפרסומות הקודמות, כאן לא מדובר בטכנולוגיית פרסום או רעיון מקורי ומאתגר, אלא בפנייה למכנה משותף - סקס הרי מוכר, לא כך?