שתף קטע נבחר

 

חלם לטוס, נהרג בהתרסקות ביום הולדת של בתו

לפני כשנה הגשים מוסטפא אמין דראושה את חלומו וקיבל רישיון טיס. הבוקר הוא נהרג בהתרסקות בחיפה. "כבר הכינו הכל. במקום עוגות וממתקים ליום הולדת 4 של נטלי אנחנו מחלקים צער ודמעות", סיפר גיסו. אשתו של משה בנסל: "הייתי חרדה, אבל הוא אמר שכל הזמן אנשים מתים בכבישים"

מוסטפא אמין דראושה מנצרת היה אמור לחגוג הערב את יום הולדתה של בתו נטלי, בת 4, שחל ממש היום. "נכנסתי למטבח שלהם וראיתי שהם מכינים עוגיות ומתנות", סיפר ל-ynet גיסו. "לצערנו החגיגה הפכה לאסון שלא נשכח בחיים". דראושה, בן 37, נהרג הבוקר (יום ה') בהתרסקות המטוס בחיפה עם מדריך הטיסה דוד (דייב) בכור, משה בנסל מזכרון יעקב וישי הוך מחיפה.

 

שברי המטוס בזירת ההתרסקות. "האסון יכול היה להיות גדול יותר"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הארבעה יצאו מהמנחת בעיר בטיסה דרומה, אך זמן קצר לאחר ההמראה מטוסם התרסק ועלה באש עקב תקלה טכנית. הם נהרגו במקום. "נטלי מאוד שמחה ליום הולדתה והיא לא יודעת שלא תפגוש את אבא שלה שוב", הוסיף הגיס, מחמוד שדאפנה. "במקום לחלק עוגות וממתקים ליום הולדת אנחנו מחלקים צער ודמעות".

 

החלום של מוסטפא, העידו הקרובים, היה לקנות מטוס פרטי כדי שיוכל לטוס בו כל יום. "הוא היה איש אוהב אתגרים ומוצלח בכל דבר, ואף פעם לא הרגשנו שהוא מפחד לטוס. הוא אף היה אמור להטיס את המטוס בדרך חזור", העיד שדאפנה. לדבריו, דראושה קיבל את רשיון הטיס לפני כשנה, והגשים בכך חלום נושן. "הוא תמיד היה אומר 'הלוואי שאטוס כל יום'. פעם אחרונה שנפגשנו איתו, הוא הבטיח לנו לשכור מטוס ולקחת אותנו לטוס איתו, אבל המוות לקח אותו לפני שהספיק לקיים את ההבטחה".


הגופות ליד זירת ההתרסקות. הבת הגדולה שאלה: "מתי אבא חוזר"?

 

דראושה, מכונאי במקצועו שניהל מוסך בכפר זרזיר, הותיר אחריו אשה ושתי בנות. גיסו סיפר כי בני המשפחה "לא מאמינים שהוא לא יחזור, כי הוא היה איש מיוחד בעיני כולם". לדבריו, הבנות עדיין לא מודעות לאסון שאירע לאביהן, "למרות שהבת הגדולה שאלה 'מתי אבא חוזר מהטיסה שלו'. במשפחה לא יודעים מה לענות להן. המצב מאוד קשה והם לא יודעים איך להתמודד".

 

"איזה חג קיבלנו"

אילנה, אשתו של משה בנסל, סיפרה כי בעלה יצא לפנסיה לאחר שלושים שנים שעבד באינטל, והחלום שלו היה לטוס. הוא היה בשלבים האחרונים שלקבלת הרישיון. "הייתי חרדה, אבל הוא אמר שכל הזמן אנשים מתים בכבישים. זו אבידה גדולה. ברגע ששמעתי על תאונת מטוס ידעתי שזה הוא".


משה ואילנה בנסל. "ישר ידעתי שזה הוא" (צילום רפרודוקציה: ג'ורג' גינסברג)

 

משה, בן 57, השאיר אחריו שלושה ילדים - דודי (25), עדי (22) ועדן (18), העומד בפני גיוס לצה"ל. מאז שנודעה הבשורה החלו להגיע בני משפחה וחברים לבית משפחת בנסל לזיכרון יעקב לתמוך בהם. "למה הוא היה צריך את זה? הוא רצה להגשים חלום. איזה חג קיבלנו", קוננה אחת הקרובות. רבקה, אמו הקשישה של משה, ירדה מהרכב ומיד פרצה בזעקות שבר: "איזה אסון, איזה אסון".

 

בין ארבעת ההרוגים גם דייב בכור, בן 65 מקריית ים. אשתו ליליאן סיפרה כי למד טיסה בקורס אזרחי לאחר שחרורו מהצבא, וצבר קרוב ל-8,500 שעות טיסה והדרכה. בכור הותיר אחריו אישה ושתי בנות. "אם היה חשש הכי קל הוא לא היה עולה למטוס", אמרה, "אפילו אם הייתה טיפת רוח, הוא לא היה ממריא". 

 

ההערכות: תקלה טכנית

בינתיים פתחו כוחות המשטרה, חיל האוויר ומנהל התעופה האזרחי בחקירת התאונה. מפקד משטרת זבולון, נצ"מ בני אבליה, ציין כי ככל הנראה לאחר שהמטוס המריא ופנה לכיוון מזרח בדרכו דרומה, דיווח הטייס על תקלה וניסה לשוב לנחיתה, אך התרסק סמוך לגדר בית הספר הטכני. "האסון יכול היה להיות גדול הרבה יותר, משום שהמטוס התרסק סמוך לכיתות לימוד בהן היו באותה שעה תלמידים", אמר.

 

מבדיקות ראשוניות של חוקרי תעופה עולה כי עדי ראייה דיווחו על קולות מוזרים שנשמעו מהמנוע, בזמן שהטייס המריא ופנה שמאלה (מזרחה).

 לפי עדויות אלו, תוך כדי הפנייה, נראה המטוס מנמיך אל הקרקע כשהוא פוגע בשורת העצים הגבוהים, מתרסק ועולה באש. עדיין לא ברור מי מההרוגים החזיק בהגאים.

 

חלקי המטוס שהתרסק נאספו באמצעות מנוף גבהים למשאית ומשם יועברו למגרש מיוחד בדרום הארץ השייך לרשות התעופה האזרחית, ובו תושלם החקירה והבדיקה המדוקדקת על ידי חוקר תאונות התעופה הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז. בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות את הסיבה המדויקת לתאונה, אך הערכות מצביעות על כך שמדובר בתקלה טכנית.

 

בהכנת הידיעה השתתפו יואב זיתון ואחיה ראב"ד
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דראושה. "חלם לטוס כל יום"
צילום: רפרודוקציה
זירת ההתרסקות. "מטרים מכיתות לימוד"
הרוג נוסף, דוד בכור
צילום: general-aviation
מומלצים