רוצים לנהל את רכבת ישראל? השתתפו במכרז
הרכבת החלה לחפש מועמד מתאים לתפקיד המנכ"ל, במקום יצחק (חקי) הראל הפורש. יש לכם תואר ראשון וניסיון בהתמודדות עם ועדי עובדים לוחמניים? נסו את מזלכם
רכבת ישראל החלה לחפש מחליף למנכ"ל היוצא, יצחק הראל, שיסיים את תפקידו בחודש הבא. החברה פרסמה מודעה ובה מפורטים תנאי הסף הנדרשים מהמעוניינים בתפקיד: תואר ראשון באחד משישה תחומים אקדמיים, וניסיון של לפחות חמש שנים בתפקיד ניהולי בכיר במגזר הפרטי או בכהונה ציבורית בכירה. עוד נדרש מהמועמדים להיות בעלי ניסיון בעבודה מול דירקטוריון ומול ועד עובדים. כל מועמד ידרש לחתום על הצהרה בדבר זיקה לגורמים ברכבת ישראל או זיקה פוליטית לאחד משרי הממשלה.
- בחירת מנכ"ל לרכבת: הכאוס אינו מפסיק
שלא במקרה, הדרישה לניסיון בעבודה מול ועדי עובדים נחשב ברכבת ישראל לחשוב ביותר, שכן ועד עובדי הרכבת נחשב לבעל השפעה רבה על התנהלות החברה. יצחק הראל, המנכ"ל הנוכחי של הרכבת, הגיע ללא ניסיון בתחום זה - ולדעת רבים התקשה להתמודד עם הוועד הלוחמני. מקורבים להנהלת החברה אף אומרים כי התנהלות הוועד הייתה אחת הסיבות להחלטתו לפרוש.
חיפוש המנכ"ל החדש יעשה על-ידי ועדת איתור שבראשה עומד יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב - מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרק לאחרונה התמנה לתפקיד. בענף התחבורה מעריכים כי יוגב יהיה יו"ר פעיל ודעתן, שיקבע את האסטרטגיה ותוכניות הפיתוח של הרכבת לשנים הבאות.
ראוי לזכור כי לפני כשנה, בעקבות התפטרותו הקודמת של הראל, נכשלה הרכבת באיתור מחליף - ובסופו של דבר פנה יוגב, שאז עוד היה דירקטור חדש בחברה, להראל וביקשו להמשיך בתפקיד. הליך האיתור היה רצוף ליקויים, ובכלל זאת שינוי תנאי הסף, ציונים למועמדים שהוגדרו "תמוהים" על-ידי רשות החברות הממשלתיות, וחשד לניסיונות שיבוש והשפעה על ההליך. כשלושה חודשים לאחר תחילת ההליך, החליטה רשות החברות להפסיקו.