שתף קטע נבחר

למות מעייפות בארה"ב: מה קורה לפקחי הטיסה?

בעקבות שורה של "תקריות נמנום" מצד פקחי תעופה התפוטר ראש מנהל הפקחים והוצאו כללי בטיחות חדשים למגדלי הפיקוח

מינהל התעופה הפדרלי בארצות הברית יצא בסוף השבוע עם שורה של הנחיות ושינויים בדרכי העבודה של מגדלי הפיקוח בנמלי התעופה ברחבי המדינה. הנהלים גובשו לאחר שרשרת אירועים, שבנס לא הסתיימו באסונות תעופתיים: פקחי טיסה נרדמו בשעת משמרת ומטוסים נחתו בלי כל טיפול והכוונה של הבקרה האווירית.

 

  • ובאירופה: נתונים עגומים על עייפות של טייסים

 

לפני שבוע קיבל שר התחבורה האמריקאי, ריי לה-הוד, את התפטרותו של מנהל הפיקוח האווירי

בארצות הברית בעקבות האירועים האחרונים.

 

האירוע הראשון שבו נרדמו פקחי טיסה ב"גל" הנוכחי היה ב-29 במארס, כאשר שני פקחים במגדל פיקוח בשדה תעופה בין לאומי בטקסס ישנו בעת המראה של מטוס בדרכו ליעד אחר בטקסס.

 

כמה ימים מאוחר יותר נחתו שני מטוסים בשדה תעופה אחר בלי סיוע של מגדל הפיקוח ובנמל התעופה בסיאטל נחת מטוס בלי סיוע פיקוח, משום שהפקח ישן. בנמל התעופה JFK פגע מטוס איירבאס A380 רחב גוף במטוס אחר קטן יותר בעת נסיעה על מסלול גישה, משום שפקח טיסה ישן ולא הבחין כי שני המטוסים קרובים זה לזה.

 

במקרה אחר נאלץ טייס של אמבולנס אווירי לנחות בנמל תעופה ברינו-נבאדה בסיוע של מגדל פיקוח בצפון קליפורניה, משום שפקח הטיסה ברינו ישן. שורת התקריות - לפחות לפי שעה -נחתמה בסוף השבוע שעבר, אז  דווח על פקח טיסה נוסף שישן במשמרת בפיקוח האווירי של אזור מיאמי, פלורידה.

 

במהלך סוף השבוע הודיעו שר התחבורה של ארה"ב וראש מינהל התעופה האזרחית על מספר

פעולות מיידיות (במקביל להשעיה של הפקחים שהיו מעורבים בתקריות השינה). בין השאר הוחלט לתגבר את משמרת הלילה ב-27 מרחבי פיקוח אווירי אזוריים בפקח טיסה נוסף, לפקחים ינתנו לפחות 9 שעות מנוחה בין משמרת למשמרת, פקחים לא יוכלו להחליף משמרות, אלא אם חלפו 9 שעות מהמשמרת האחרונה שלהם ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי ישן במרומי המגדל?
צילום: איי אף פי
מומלצים