החיפושית הבאה - גדולה מבעבר
פולקסווגן חשפה את החיפושית החדשה בשלושה מקומות שונים – שנגחאי, ברלין וניו-יורק. הממדים גדולים מבעבר, והמראה קרוב מאי פעם לפורשה. לא ברור עדיין אם תגיע ארצה
החיפושית החדשה - גדולה, חזקה ובוגרת מבעבר. כעשור שנים לאחר שהוצגה לראשונה, זוכה - סוף סוף - החיפושית הכבר-לא-ממש חדשה לגרסה מעודכנת. המראה העגלגל הפך למעט נוח יותר לעיכול, תא הנוסעים איבד (וטוב שכך) את המראה המצועצע והילדותי, והמנועים הפכו לחסכוניים בכ-34% לעומת הדגם הקודם. לא מפתיע, לאור התקדמות התעשייה.
פולקסווגן חשפה את החיפושית (נוותר על "החדשה") בשלושה אתרים שונים ברחבי העולם, כמעט בעת ובעונה אחת. אירוע של MTV בניו יורק העניק השראה לחשיפה האמריקנית, ברלין שימשה כאתר הבית ושנגחאי כשוק יעד אליו פוזלים הגרמנים בערגה. באירופה היא צפויה להיע לאולמות התצוגה בסביבות אוקטובר-נובמבר הקרובים. לישראל? עדיין לא ברור אם ומתי.
החיפושית העדכנית תהיה רחבה מקודמתה בלא פחות מ-8 ס"מ (181 ס"מ), וארוכה ממנה ב-15 (428 ס"מ). המשמעות היא כי תא הנוסעים צפוי להיות מרווח משמעותית מקודמו. בכל הנוגע למרווח הראש יש בשורות מעט פחות טובות, שכן היא נמוכה ב-1.2 ס"מ מהגרסה הקודמת. בסיס הגלגלים ארוך כעת במקצת, עם 254 ס"מ בין הציר הקדמי לאחורי - צמיחה של כ-2.5 ס"מ. תא המטען גדל בכ-50% (מ-209 ל-310 ליטר), ואלה חדשות עוד יותר טובות.
אבל החדשות הכי טובות מגיעות מאזור תא הנוסעים, שנראה לפחות בתמונות משופר משמעותית לעומת הדגם הקודם. את הנוסטלגיה ובדיחות הדעת שאפיינה את החיפושית עד עתה, מחליף תא נוסעים בוגר ומרשים - היישר ממחלקת האבזור האדירה של הקונצרן. שלא במפתיע, שעונים, מתגים ומנופים מוכרים לנו מדגמי הקונצרן האחרים, אם כי נראה שבכל זאת, פה ושם, נעשה ניסיון לשמור על סממני נוסטלגיה קלים. למשל תא הכפפות הכפול. אגב, היושבים מלפנים ומאחור יוכלו להנות ממערכת שמע-ניווט שפותחה במיוחד עבור החיפושית - כך לפחות אומרים בפולקסווגן - עם מסך מגע בגודל "5.6 וזיכרון פנימי של 30 ג'יגה.
בפולקסווגן אומרים כי החיפושית החדשה חסכונית משמעותית מגרסתה הקדמת. כרגיל, שורת מנועים חדשים ישרתו בה, החל ב-1.6 דיזל חסכוני במיוחד (23 ק"מ לליטר) דרך דיזל בנפח 2.0 ליטר (140 כ"ס), בנזין בנפח 1.2 ו-1.4 ליטר (105 ו-160 כ"ס) בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק של 200 כ"ס, ו-2.5 ליטר עם 170 כ"ס עבור השוק האמריקני. כל המנועים יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית או כפולת המצמד המוכרת של הקונצרן. מנוע הבנזין החלש יוצע עם מערכת עצור וסע ואגירת אנרגיה, בעוד הגרסאות החזקות יקבלו דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני כסטנדרט.