סוזוקי קיזאשי כפול 2 - ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד
המשפחתית של סוזוקי עוברת התאמות קיצוניות ומשחררת שתי גרסאות שונות בתכלית. האחת למחפשי ביצועים, האחרת לאלה המעדיפים חסכנות על מהירות
מכונית אחת לירוקים, אחרת לחולי הגה. סוזוקי חשפה שתי גרסאות שונות מקצה לקצה של הקיזאשי. האחת עם הפנים למסלול המירוץ, האחרת עם התייחסות בעיקר לאוויר אותו אנו נושמים. הראשונה הוצגה תחת השם "אפקס-טורבו-קונספט", האחרת עונה לשם "אקו-צ'ארג'-קונספט". לזו המיועדת למסלול המירוץ יש 300 כ"ס, האחרת מתהדרת בתמיכת מנוע חשמלי שמייצר 20 כ"ס בלבד.
סוזוקי קיזאשי אקשן
האפקס-טורבו מיועדת לשמש בעיקר כמקדמת תדמית עבור שוק המהיר-ועצבני האמריקני. הקיזאשי סדאן עברה בה מטמורפוזה של ממש, בין היתר בעזרת מנוע בנפח 2.4 ליטר לו שודך מגדש מבית גארט, המאפשר הספק מירבי של 300 כ"ס. חבל רק שלהופעה החיצונית הבוטה, אין ביטוי של ממש בתוך תא הנוסעים וסביבת הנהג. למעט גוונים אחרים לריפוד והדיפון, היא לא נראית שם מושכת במיוחד.
אלא שבעידן הנוכחי, סוזוקי לא רוצה להצטייר כיצרנית שאיכות הסביבה אינה ממוקמת אצלה בראש סדרי העדיפויות. אם יש בכך אמת או לא, זה פחות משנה. חשוב להצטייר כחברה קשובה לציבור, לצרכי תדמית. ולכן מציגה סוזוקי גם גרסה "נקיה" של הקיזאשי, לצד זו הכוחנית.
הקיזאשי (שם די בעייתי, חייבים להודות) מציעה בסמוך למנוע ארבעה צילינדרים ו-2.0 ליטר "רגיל", גם מנוע חשמלי המייצר כ-20 כ"ס בעזרת סוללת ליתיום-יון. בסוזוקי מבטיחים כי התוספת החשמלית תאפשר חסכון של כ-25% בתצרוכת הדלק. נתון מאד אופטימי כמובן, אם מתייחסים רק למנוע החשמלי הקטן.
אלא שבסוזוקי מוסיפים לו גם מערכת עצור וסע, אגירת אנרגיית בלימה וצמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה במיוחד. עכשיו זה כבר נשמע הגיוני יותר.