שתף קטע נבחר
 

קרייזלר מנפחת שרירים - SRT8 כפול 2

קונצרן הרכב האמריקני משדרג שתי גרסאות כוחניות במיוחד לדגמים מוכרים - רכב הפנאי ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, ומכונית הסדאן הגדולה 300. מי צריך את זה? בעיקר האמריקנים

425 כ"ס לא מספיק לכם? קבלו 465. קרייזלר האמריקנית, השייכת כיום לקונצרן פיאט האיטלקי, החליטה כי זה הזמן לשדרג את גרסאות הקצה לשני דגמים מוכרים ופופולריים - ג'יפ גרנד צ'ירוקי ו-300 הגדולה. בשני המקרים מדובר בגרסאות SRT8, המוכרות ככוחניות במיוחד. עם מנוע V8 בנפח 6.1 ליטר והספק מרבי של 425 כ"ס, אי אפשר להתייחס אליהן אחרת. ובכל זאת, זה כנראה לא ממש מספיק. שכן קרייזלר החליטה לשדרג את מנועי המכוניות הנ"ל ליחידות בנפח 6.4 ליטר, עם 465 כ"ס. או, עכשיו הם מדברים.

 


 

ה-300 הכוחנית מכולן תציע, כך מבטיחים בקרייזלר, זינוק מרשים במיוחד מ-0 לכמעט-100 קמ"ש (60 מייל לשעה) תוך "פחות מחמש שניות" והאצה עד ל-160 מעמידה תוך 16 שניות בלבד. הכוח יעבור לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת חמישה הילוכים אוטומטית, שתציע אפשרות שליטה בעזרת מנופים מאחורי ההגה. מדוע רק חמישה הילוכים בעידן בו יצרניות מתהדרות בתיבות שבעה ואף שמונה יחסי העברה קדמיים? בעיקר כי מדובר בשוק האמריקני. המהירות המרבית אגב, אם מכירים את ארה"ב, תעמוד על 280 קמ"ש מאד תיאורטיים. לא מכיוון שתהיה לה בעיה להגיע למהירות זו, אלא כי בעלי ה-300 לא ירצה לעמוד מול שופט אמריקני, לאחר שנתפס נוהג במהירות שכזו.

 

במקרה של הג'יפ גרנד-צ'ירוקי, רכב פנאי מוכר ומאד פופולרי בארה"ב, תאפשר תוספת הכוח לגרסת הקצה, התמודדות ראש בראש עם חבורת ה-SUV הכוחניים מבית מותגי היוקרה הגרמנים. יש להניח שבעיקר באירופה. תוספת הכוח למכונית חזקה מאד גם כך, לבטח לא תוסיף ליכולת השטח של הגרנד-צ'ירוקי הנוכחי. עם זאת, גם רכב פנאי חזקים במיוחד מבית פורשה-אודי-מרצדס-ב.מ.וו, לא בדיוק מתלכלכים בבוץ על בסיס קבוע.


 

אגב, קרייזלר מבטיחה כי גרסת המנוע החדשה, תהיה נקיה וחסכונית בכ-25% מהמנוע המוחלף, שהיה כזכור גם חלש יותר. לא שמדובר בהישג יוצא דופן, שכן בעבר שחרר מפלט גרסאות ה-SRT8 לא פחות מ-330 גרם CO2 לכל קילומטר. בעזרת מערכת פליטה אקטיבית, המאפשרת להפסיק את פעולת חלק מהצילינדרים כאשר הם אינם נחוצים, תסייע בכך.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים