שתף קטע נבחר
 

ניסאן "ניסמו" ליף - 0 ל-100 ב-6.8 שניות נקיות

המכונית החשמלית של ניסאן החלה להמכר בארה"ב, ונמצאת כבר בידי 500 לקוחות שלא מזהמים כלל את הסביבה. ומה עם אלה שרוצים גם אקשן? לשם בדיוק מכוונת סדנת ניסמו

ביצועים ספורטיביים, ללא זיהום כלל. ניסאן חשפה בשבוע שעבר מכונית מירוץ, המיועדת לתצוגה בלבד. עד כאן אין כמובן כל חדש, שכן יצרניות הרכב נוהגות לעשות כך, בעיקר בתצוגות רכב גדולות ומושכות קהל ותקשורת. אלא שהמכונית הזו שונה, ומבוססת על הליף החשמלית ששיווקה החל לא מכבר בארה"ב. וכמובן, כל קשר לליף המקורית מקרי בהחלט, ולא רק בגלל העיצוב האגרסיבי: מכונית התצוגה, הנקראת "ניסאן ליף ניסמו RC" שוקלת 938 ק"ג בלבד - כ-40% פחות מהליף הסדרתית.

 


 

ההפחתה במשקל התקבלה הודות לשימוש נרחב בסיבי פחם, ולאחר שמתא הנוסעים הוסרו אביזרים שאינם נחוצים במכונית מירוץ - למשל מושב אחורי, מערכת שמע, שטיחים, חלונות חשמל ומערכת ניווט. ה"סופר-ליף" - שפותחה על-ידי ניסמו, חטיבת הספורט המפורסמת של היצרנית - גם מסתדרת בלי תא המטען ושתי הדלתות האחוריות של הליף הסדרתית. אגב, ה-RC בשמה של המכונית מציינות Racing Competition (ואם באנגלית זה נשמע לכם צולע, נסו בבקשה לתרגם את זה לעברית).

 

במפתיע, מערכת ההנעה של הניסמו אינה שונה מזו של המכונית הסדרתית: סוללת ליתיום-יון מספקת חשמל למנוע המייצר 107 כ"ס ו-28.5 קג"מ. בניסאן אומרים כי זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא כ-6.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 149 קמ"ש בלבד. ואם זה נשמע לכם מעט מאכזב, כדאי שתדעו שגם טווח הנסיעה לא מרשים: בתנאי מירוץ, הניסמו צפויה לנסוע כ-20 דקות בלבד. ובכל זאת, הניסמו נושאת כמה מאפיינים ייחודיים: המנוע והסוללה ממוקמים במרכז המרכב, וההנעה אחורית - ולא קדמית כמו בליף הסדרתית.

 

בניסאן אמנם לא מייעדים את הניסמו-ליף לייצור, אך בכל זאת היא נושאת ייעוד כלשהו: שיפור התדמית של מכוניות חשמליות. "חלק מהאנשים חושבים שמכוניות חשמליות נמצאות בצד המשעמם של מדד ההתלהבות המוטורית", אומר קרלוס טאבארס, יו"ר החטיבה האמריקנית של ניסאן. "וזה כמובן לא המקרה של המכונית הזו". מישהו אמר "מקדמת תדמית"?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסמו-ליף. כאילו חסכונית, כאילו ביצועיסטית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים