קיה K2 סדאן - בדרך לפסגת השוק הסיני?
קונצרן הרכב הקוריאני הציג בתערוכת שנחאי מכונית קטנה המבוססת על הריו החדשה. הפוטנציאל השיווקי עצום
הקוריאנים רוצים לכבוש את השוק הסיני. קיה מציגה בתערוכת הרכב בשנגחאי את אחת המכוניות החשובות ביותר להתפתחותה בשוק הסיני העצום: ה-K2. המכונית המבוססת על פלטפורמת הריו החדשה, שהוצגה בגרסת האצ'בק בתערוכת ז'נבה האחרונה, עוצבה והותאמה לדרישות הלקוחות בשוק הסיני - כך הקוריאנים. תחילת ייצור מתוכננת ליוני הקרוב בסין כמובן, וחודשיים מאוחר יותר תצטרף אליה גם גרסת האצ'בק.
חשיבותה של ה-K2 נובעת מגודלה של הקטגוריה אליה היא מכוונת: על-פי נתונים שמפרסמת קיה, כ-17% מכלל המכוניות החדשות הנמכרות כיום בסין שייכות לקטגוריית הסופר-מיני - סגמנט B. "המכונית החדשה תספק לנו את הדחיפה הנחוצה לא רק להישאר אחת היצרניות המתפתחות ביותר בסין, אלא גם להפוך לאחת מ-10 היצרניות המובילות בכל הנוגע לאיכות ושביעות רצון הלקוחות", אומר היונג-קוון לי, סגן נשיא ביצרנית הדרום-קוריאנית.
ה-K2 תוצע בשש גרסאות גימור שונות, ועם שני מנועי בנזין: 1.4 או 1.6 ליטר, עם 105 ו-121 כ"ס בהתאמה. המנוע הקטן יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, בעוד הגדול מהשניים יוצע עם תיבה אוטומטית בלבד. שלא במפתיע, בקיה גם מציינים כי ה-K2 - בדיוק כמו הריו החדשה עליה היא מבוססת - גדולה מהדגם המוחלף. אגב, נפח תא המטען מרשים במיוחד: 500 ליטר.
על-פי הודעת קיה לעיתונות, ה-K2 מייצגת שלב נוסף וחדש של אסטרטגיית הצמיחה שלה, לפיה דגמים חדשים מותאמים לטעמים הייחודיים של איזורים שונים בעולם. "ה-K2 החדשה היא סימן ברור למחויבותנו להפוך למותג רכב מוביל בסין", מסכמים ביצרנית.