שתף קטע נבחר
 

מרחק הנסיעה הממוצע של רכב חשמלי: 11.2 ק"מ

רוכשי המכונית החשמלית ניסאן ליף נוהגים למרחקים ממש קצרים. כך עולה מנתונים ראשוניים ומפתיעים שנאספו מ-500 הרוכשים הראשונים בארה"ב. ויש עוד מידע מעניין

מתל אביב לרמת השרון ובחזרה. זה פחות או יותר מרחק הנסיעה הממוצע של ניסאן הליף החשמלית, כפי שעולה מניתוח ראשוני של נתונים שאספה היצרנית מכ-500 מכוניות שכבר נמסרו ללקוחות בארה"ב. עוד עולה מהנתונים כי זמן הטעינה הממוצע של הליף הוא שעתיים ו-11 דקות, וכי מרבית בעלי המכוניות משתמשים במתח טעינה של 220 וולט. לאור מחירה הגבוה יחסית - כ-33 אלף דולר, לפני חישוב הטבות-מס - לא מפתיע לגלות כי רוב בעלי הליף נמנים עם העשירון העליון בארה"ב בכל הנוגע להכנסה.

 

  • ניסאן ליף חשמלית: רק נולדה, וכבר מפשלת

 


נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, והליף החשמלית (צילום: AP) 

 

בהודעה אופטימית שפרסמה במהלך תערוכת הרכב בניו-יורק, הודיעה ניסאן כי בכוונתה לקבל הזמנות חדשות לליף, וזאת לאחר ש-20 אלף מכוניות המיועדות להימסר ב-2011 כבר הוזמנו. "הספינה הראשונה שנושאת מכוניות שיוצרו אחרי רעידת האדמה ביפן צפויה להגיע לחופי ארה"ב ב-27 באפריל", אמר אתמול (ד') קרלוס טאבארס, יו"ר החטיבה האמריקנית של היצרנית, "המסירות של הליף עומדות לצמוח מכמה מאות לאלפים רבים, וכל הלקוחות הקיימים יקבלו את המכונית שהזמינו עד סוף הקיץ הקרוב".

 

למרות ההצהרות האופטימיות של ניסאן, ראוי לזכור כי הליף נתקלה עד כה בלא מעט בעיות ותלונות מצד לקוחותיה - שמספרם, כאמור, עומד על כ-500 בלבד עד כה. לטענת בעליה של המכונית החשמלית, טווח הנסיעה נמוך משמעותית מזה עליו מדווחת ניסאן, ובנוסף נרשמת ירידה פתאומית בטווח הנותר תוך כדי נסיעה. בעיה נוספת וחמורה עוד יותר התגלתה לאחרונה, כאשר בעלי מכוניות דיווחו כי הליף מסרבת להתניע מחדש לאחר נסיעה. היצרנית דיווחה כי מקור הבעיה במערכת מיזוג האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים