ציי הרכב היכונו - מאזדה 3 עברה מתיחת פנים
המכונית הפופולרית ביותר בישראל זוכה לרענון קל של אמצע החיים. העיצוב נותר כמעט ללא שינוי, אך יש מנוע ותיבות הילוכים חדשות. בדלק מוטורס, יבואנית המותג לישראל, עדיין לא יודעים למסור פרטים רלוונטים לשוק המקומי
מאזדה 3 משתדרגת. המכונית הנמכרת ביותר בישראל כבר שנים אחדות, עוברת מתיחת פנים מינורית, הכוללת מספר שינויים משמעותיים יותר מתחת למכסה המנוע. המראה החיצוני והפנימי נותר ללא שינוי מהותי, אך מאזדה 3 תשווק מעתה גם עם מנוע ותיבת הילוכים מסדרת SKYACTIV החדשה, המיועדת לשיפור ניכר בצריכת הדלק ופליטת מזהמים. כדאי לציין כי מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטר, ולא ה-1.6 הסופר-פופולרי אצלנו למשל. בחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, נמסר כי בינתיים אין בידיהם כל פרטים הנוגעים להשפעת מתיחת הפנים על השוק המקומי.
השינויים במראה ה-3 נותרו כאמור מינוריים, וכוללים עיצוב שונה לפגוש הקדמי ויחידות התאורה בחזית. בנוסף מסבירים אנשי מאזדה כי מכב המכונית עבר חיזוקים שונים, וכיול תגבור ההגה שונה כעת, במטרה להתאים טוב יותר ליכולת הדינמית של הקומפקטית הפופולרית.
השינוי המשמעותי יותר הוא שילובה של יחידת ה-2.0 ליטר, שמייצרת לדברי מאזדה 155 כ"ס. יחידה זו משודכת לתיבות שישה הילוכים ידניות או אוטומטיות, ומאפשרת בין היתר צריכת דלק משופרת. 17 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית, לעומת 14 ק"מ לליטר כיום. אגב, מנוע ה-2.0 הנוכחי ימשיך לשרת בחרטומה של ה-3 המחודשת, עם תיבות חמישה הילוכים ידניות או אוטומטיות. בארה"ב היא תשווק גם בעתיד עם מנוע 2.5 ליטר, המייצר הספק מרבי של 167 כ"ס.