מרצדס A קלאס - עכשיו היא משנה כיוון
אחד הדגמים הפחות מוערכים בהיסטוריה של יצרנית היוקרה הגרמנית, משנה כיוון לחלוטין. לא עוד מרכב ייחודי וייעוד לא ברור. במקום, קבלו את המתחרה העתידי לקומפקטיות יוקרתיות מבית ב.מ.וו ואודי
כמו מתחרותיה הישירות בקטגוריית היוקרה, למרצדס אין ניסיון עשיר בשיווק דגמים כושלים. ובכל זאת, שוב כמו כל מתחרותיה, גם במשפחות טובות ביותר זה קורה. ה-A קלאס למשל, אשר מרגע לידתה - זוכרים את בעיית ההתהפכות לקראת סוף שנות ה-90 של האלף הקודם? - ידעה בעיקר אכזבות ובעיות.
המכונית הסופר-קומפקטית ניסתה לשנות את כללי המשחק, עם שילוב מקורי בין משפחתית ממש-קומפקטית למיניוואן. זה לא ממש הלך, לאורך כל השנים, למרות שמרצדס הפגינה עיקשות ונחישות להמשיך ולשווק את הדגם, עם שינויים מתבקשים במהלך החיים.
ובכן, זה עומד להשתנות, וכמו שממרצדס מגדירה זאת - "אנחנו שוב מציגים עם ה-A קלאס מכונית שעשויה הייתה להגיע מכוכב אחר". אתם יכולים כמובן להתעלם מההגזמה הפרועה, אך דבר אחד ברור - ה-A קלאס החדשה, כך לפחות מעיד דגם התצוגה העונה בינתיים לכינוי "קונספט", אינה מובילת נוסעים קטנה ושונה, אלא מכונית קומפקטית דינמית במבנה האצ'בק ספורטיבי, עם תא מנוע ארוך, מגוון מנועים מעניין, מערכת העברת כוח מקורית ותא נוסעים מושך. זאת, בתנאי שמכונית הקונספט אינה סוג של אחיזת עיניים, ואכן מלמדת על הכיוון העתידי.
בכל הנוגע לעיצוב, ניכרת תמימות דעים. אם מרצדס אכן תשמור על הקווים של מכונית הקונספט, היא עשויה להציג את אחת המכוניות היותר נאות של השנים האחרונות. שמועות עיקשות טוענות כי מרצדס תשמור על א פחות מ-85% של המראה - ואלה חדשות ממש טובות. לא פחות מבטיחות הן הטענות כי תוך כשנתיים צפויה היצרנית להתחיל אפילו בשיווק גרסת AMG של הקומפקטית המעוצבת, עם מנוע שמייצר כ-350 כ"ס וכנראה גם הנעה כפולה.
בינתיים מדגישים במרצדס כי מדובר במכונית בעלת הנעה קדמית ייחודית, עם מנוע אלומיניום ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בעל הזרקה ישירה ומגדש המייצר 210 כ"ס, תיבת מצמד-כפול אוטומטית ומערכות בטיחות מתקדמות. לדברי מרצדס, יחידת המנוע-גיר מצליחה לשמור על רמת פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכות, למרות ההספק המרבי הגבוה יחסית.
עכשיו נותר רק לצפות לגרסה הסדרתית. שרק לא נתאכזב.