שתף קטע נבחר
 

הדור הבא: אמנם ירוקות, אבל האם הן בטוחות?

ארגון הבטיחות האמריקני IIHS החליט לבדוק את רמת הבטיחות בשתי מכוניות הדור הבא - שברולט וולט ההיברידית וניסאן ליף החשמלית. האם הן שומרות על הנוסעים, או רק על האוויר שאנו נושמים?

גם נקיות, גם בטוחות. ארגון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקניות, ה-IIHS, העניק את ציון הבטיחות הגבוה ביותר לשברולט וולט ההיברידית וניסאן ליף החשמלית. הארגון, העורך מבחני ריסוק עצמאיים, העניק את הציון הגבוה לשתי המכוניות, לאחר שהשיגו תוצאות טובות בכל אחד מארבעת מבחני הריסוק - אחורי, קדמי, צדי והתהפכות. מיצובישי I-MiEV החשמלית זכתה בארבעה כוכבי בטיחות של ארגון הבטיחות האירופי, היורו נ-קאפ, וחסרה כוכב נוסף לציון המלא.

 

 

 

"הדרך בה מכוניות היבירידיות או חשמליות משיגות את ציון הבטיחות הגבוה זהה לזה של כל מכונית אחרת", כך אמר ג'ואי נולן, בכיר ב-IIHS. נולן המשיך והסביר כי על אף המידות הקומפקטיות של שתי המכוניות, משקלן הגבוה יחסית (מעל 1,500 ק"ג) סייע להן במבחני הריסוק. "תוספת המסה לשתי המכוניות (עקב הסוללות, ח.ז) מעניקה להן יתרון בטיחותי על-פני מכוניות קומפקטיות מתחרות", סיכם נולן.

 

ב-IIHS מציינים כי הוולט והליף הן שתי המכוניות החשמליות התקניות הראשונות שנבחנות שם, לאחר שני מבחנים מקדימים שנערכו לצרכי מחקר. יש לציין כי בעוד הליף היא מכונית חשמלית, שברולט וולט מציגה מנוע חשמלי לצד מנוע בעירה פנימית מזהם שמאריך את טווח הנסיעה אך עוזר גם במהירויות מסויימות. שברולט וולט יכולה לנסוע כ-56 ק"מ במצב חשמלי מלא, לעומתה ליף יכולה לגמוא כ-116 ק"מ בין טעינות, כך על פי נתוני ה-IIHS.


ניסאן ליף: "מנצחת בשילוב בין חיסכון לבטיחות" (צילום: AP)

 

כדאי רק לשים לב כי נולן הדגיש ש"המכוניות נבנו ותוכננו כדי לעמוד במבחני הריסוק של הארגון". האם הוא מתכוון בכך כי ההגנה שהן מעניקות לנוסעים ולהולכי רגל לא עמדה בראש סדרי העדיפויות של המתכננים? לשאלה זו הוא בוודאי לא יענה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט וולט מצטיינת בבטיחות
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים