שתף קטע נבחר
 

מי אוהב מכוניות ירוקות? היפים וסנובים

סקר שנערך בארה"ב קובע כי מכוניות בעלות פליטת מזהמים נמוכה, נתפסות כנשיות מדי על-ידי גברים. מה יכול להיות הפיתרון של תעשיית הרכב? פרסומות מתוחכמות עם דגש על ביצועים

ירוק הוא הוורוד החדש? מחקר מקיף שנערך לאחרונה בארה"ב קובע כי מוצרים "ירוקים" שונים, עם תדמית נקייה המתקשרת לאיכות הסביבה, אינה פופולרית מספיק בקרב גברים. חברת הייעוץ OgilvyEaerth שערכה את המחקר, גילתה כי ל-82% מהאמריקנים יש אמנם כוונות לתמוך באיכות הסביבה בעת רכישת מוצרים, אך רק 16% מכלל הציבור אכן מיישם זאת בעת רכישה. לדעת עורכי המחקר, הסיבה העיקרית לכך היא שמוצרים מסוג זה נתפסים בקרב מרבית האמריקנים - ובעיקר הגברים שבהם - כמכוונים לקהל "היפים מנשנשי גרנולה", ו"אליטיסטים סנובים עשירים".

 

שלא במקרה, מרבית הגברים (82%) שלקחו חלק בסקר טוענים כי תומכי איכות הסביבה משדרים "נשיות", ולאנשי אוגילבי יש לכך הסבר - בעיה נעוצה - לפחות בחלקה - בפרסומות שנתפסות כנשיות. בנוסף, לטענתם סובלים מוצרים "ירוקים" מתמחור גבוה משמעותית. הפיתרון המוצע, לפחות בנוגע למוצרי מוטוריקה ירוקים (למשל מכונית היברידית או חשמלית), הוא מתן דגשים על העיצוב והיכולת הדינמית של מכוניות אלה, ולא רק התמקדות בחסכנותן.

 

המחקר שנערך תחת הכותרת (בתרגום חופשי) "ירוק: מעבר מהשוליים למרכז", נערך בסן-פרנסיסקו, שיקאגו וניו-יורק, והקיף 1,800 נבדקים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה האמריקנית הבוגרת.לדברי עורכיו, הוא בוצע כדי "להציע לחברות דרכים בהן יצליחו לשכנע צרכנים לרכוש מוצרים ירוקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית חשמלית? הכי לא מאצ'ו שיש
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים