שתף קטע נבחר
 

פורשה 911 - עכשיו בגרסת מירוץ חוקית לכביש

מוכנה למירוצים חוקית לכביש, כך מתארים בפורשה את גרסת ה-GT3 RS 4.0, ממנה מתכננת יצרנית מכוניות הספורט למכור 600 יחידות בלבד. המחיר? כ-180 אלף יורו

מביאה את המסלול לכביש. פורשה הגרמנית חושפת גרסה קיצונית (עוד יותר) ל-911 GT3 RS. הכינוי שהוצמד למכונית הספורטיבית הוא 4.0, והייעוד הוא הכביש הציבורי. 500 כוחות הסוס בצירוף משקל קל במיוחד, מאפשרים לה להקיף את הנורבורגרינג, מסלול המירוצים המיתולוגי, בפחות מ-7 וחצי דקות, זמן מהיר במיוחד עבור מכונית חוקית לכביש. היא גם מסוגלת כך להאיץ מ-0 ל-200 קמ"ש תוך פחות מ-12 שניות, אבל מי סופר.

 

 


 

מנוע הבוקסר בנפח 4.0 ליטר (כן, זה מקורו של הכינוי) שומר על מרכיבי היחידה באחורי ה-GT3 המוכנה למירוצים. התוצאה היא לא פחות מ-500 כ"ס ב-8,250 סל"ד, נתון גבוה מכל יחידה לא-מוגדשת בקרבי 911. תיבת ההילוכים שונה אף היא, ומאפשרת להאיץ מ-0 ל-100 תוך 3.9 שניות בלבד.

 

אלא שכוח מנוע יוצא דופן, עם כל היתרונות שבכך, אינו יכול להיות אחראי בלעדי ליכולת ספורטיבית גבוהה. לכך אחראי לא פחות נתון משקל נמוך. פורשה אכן מסבירים כי ב-4.0 נעשה שימוש נרחב בסיבי פחם וסגסוגות קלות היכן שרק אפשר. ואכן, עם 1,360 ק"ג הכוללים גם מיכל דלק מלא, המכונית הזו אינה מציגה רק נתון מרשים של 2.72 ק"ג לכ"ס, אלא היא גם קלה בכ-100 ק"ג מהגרסה הרגילה.

 

כל הטוב הזה, יש גם מחיר. לא שחשבתם אחרת, אבל 180 אלף יורו (קרוב למיליון שקלים) באירופה, זה תג-מחיר ממש גבוה. גם בסטנדרטים של פורשה לא מוגדשת. גרים בגרמניה? האוטו שלכם תמורת התשלום הצנוע, החל מיולי הקרוב.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שם קליט - פורשה 911 GT3 RS 4.0
שימו לב ל"ידיות"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים