שתף קטע נבחר
 

אפטר שוק - הקוריאניות יהנו מהאסון ביפן

בכירים בתעשיית הרכב מאמינים כי יונדאי, קונצרן הרכב הדרום קוריאני, צפוי להפוך לנהנה העיקרי מהמכה שספגה תעשיית הרכב היפנית

"יצרניות יפניות יכולות לאבד את הבכורה בשוק הרכב העולמי ליצרניות קוריאניות". דברים אלה הושמעו על-ידי בכיר בתעשיית הרכב הקוריאנית, ומציגים הערכה לה שותפים רבים בתעשייה. 15 אנליסטים בכירים בעולם הרכב צופים למשל כי הרווח התפעולי של הונדה בשנה שתסתיים ב-31 במרץ 2012, יצנח בלא פחות מ-37%.

 

יונדאי לעומתה צפויה להציג עלייה של 20% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה לעומת אשתקד, ואילו קיה שבבעלותה תזנק כנראה ב-70%, לרווח שיא בתולדותיה.

 

 

הסיבות לכך ברורות. בעוד אספקת כלי רכב מיפן הפכה לדלילה ביותר בשבועות האחרונים, העדיפו רוכשים לבחור ביצרניות הקוריאניות, אשר לפחות בשווקים מקומיים, שמרו על היצע נדיב. כאשר הונדה וטויוטה מצהירות כי יחזרו לייצור מלא רק לקראת סוף השנה הנוכחית, ואחרות אינן ברורות בנושא זה, המצב אינו נראה מזהיר עבור היפניות.

 

צריך לזכור כי יצרניות הרכב הקוריאניות, בניגוד לאלה האמריקניות למשל, וגם מספר אירופיות, עושות שימוש בעיקר במרכיבים המיוצרים מחוץ ליפן - סין וקוריאה למשל. לכן, בניגוד לתעשיות רכב גדולות אחרות, זו של הקוריאנים כמעט ולא נפגעה מרעידת האדמה והצונאמי שהכה בעקבותיה בצפון מזרח יפן.

 

יצרניות יפניות דואגות כי מחסור בכלי רכב יוביל רוכשים - בשווקי מפתח כמו סין וארה"ב - לפתחם של אולמות תצוגה אחרים. קשה לומר שמישהו מופתע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי וקיה צפויות לעלות בעשרות אחוזים
צילום: אתר יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים