מחיר הדלק עלה לשיא חדש - 7.62 שקלים
הדלק התייקר ב-3.1% ומחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בעמדת תדלוק עצמי עומד כעת על 7 שקלים ו-62 אגורות. ההתייקרות נובעת מעליית מחירי הנפט בעולם ומהעלאת מס בארץ
מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בעמדת שירות עצמי עומד כעת על 7 שקלים ו-62 אגורות (כולל מע"מ). עמלת תדלוק תעמוד גם במאי על 13 אגורות לליטר, ולכן ליטר בנזין 95 אוקטן עולה כעת 7 שקלים ו-75 אגורות.
ליטר בנזין 95 אוקטן בעמדת שירות עצמי באילת, שבה יש פטור ממע"מ, עולה 6.59 שקלים, עליה של 3.13% ושל 20 אגורות לליטר לעומת המחיר הנוכחי. ליטר בנזין 95 אוקטן בעמדת מתדלק עולה באילת 6.71 שקלים.
מחיר הבנזין 95 אוקטן - הדלק היחיד שנמצא עדיין בפיקוח - מתעדכן מדי 1 לחודש בהתאם לנוסחה מדוייקת המבוססת על מחיר הבנזין בשוק החופשי בצרפת ואיטליה בחמשת ימי העבודה הלפני-אחרונים של החודש. מחיר הבנזין באירופה עלה בכ-9%, בשל התייקרות הנפט בשוקי העולם, בגלל מלחמת האזרחים בלוב וההפגנות באיראן ובבחריין.
התייקרות הבנזין באירופה התקזזה מעט עם ירידה של 2.81% בשער הדולר מול השקל, כיוון שבתי הזיקוק בארץ קונים את הנפט בדולרים ומוכרים את הבנזין בשקלים.
מחיר הבנזין בחו"ל מהווה רק 39% ממחיר הבנזין בארץ, כיוון שכ-38% ממחיר הבנזין בארץ, כמו במדינות אחרות, הוא מס - הבלו. גם הבלו עלה בכ-1%, עקב נהלי עדכון אוטומטיים שפקידי האוצר החליטו שלא לשנות אותם. העלאת הבלו תורמת להתייקרות הדלק כ-3 אגורות לליטר.
במשרד האוצר ציינו כי "התוספת של כ-3 אגורות לבלו המוטל על כל ליטר בנזין נובעת מעדכון המבוצע בקביעות אחת לארבע חודשים על פי חוק בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן (עלייה או ירידה)".
"מדובר כאמור בעדכון המתבצע באופן קבוע ולא כהחלטה של הממשלה או משרד האוצר והוא נועד למנוע את שחיקת המס מאחר והוא קצוב בשקלים, זאת בדומה לעדכונם של הטבות מס או זיכוי מס הנקובים אף הם בשקלים", הבהירו במשרד האוצר.
9% נוספים ממחיר הדלק הם "מרווח השיווק" - הסכום שחברות הדלק אמורות להרוויח ממנו ולממן את הוצאותיהן על שיווק הדלק. מרווח השיווק אמור להיות צמוד למחיר הדלק, אבל המרווח הוקפא, כיוון שמשרד התשתיות מבצע כרגע בדיקה מקפת של הנושא, במטרה לבחון אם יש מקום להוריד את המרווח. הקפאת מרווח השיווק חסכה לצרכן כמה אגורות נוספות לליטר.