שתף קטע נבחר

בגלל PSN: תביעה ייצוגית נגד ישפאר

עו"ד ישראלי תובע את ישפאר על נפילת רשת ה-PSN וגניבת פרטי האשראי ודורש פיצויים בסך 108 מ' ש'. בינתים סוני מבטיחה: ה-PSN תחזור השבוע לאוויר והגיימרים ייזכו לפיצויים על הזמן שאבד

<< עוד בגיימס: נחשף: AC: Revelations

 

היום (א'), הוגשה תביעה ישראלית כנגד חברת ישפאר מוצרי צריכה, הייבואנית הרשמית של סוני בישראל, בגלל נפילת רשת ה-PSN. התביעה הייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על ידי עו"ד יוחאי גבע בשם איתי לוי, לקוח שרכש קונסולת פלייסטיישן 3, ו"נדהם לגלות כי רשת הפלייסטיישן אינה פועלת" כשניסה להתחבר אליה במהלך השבועיים האחרונים. קדמה לה תביעה ייצוגית נגד סוני בארצות הברית, שעות אחדות בלבד לאחר שסוני הודתה שהרשת נפרצה.

 

בהמשך, טען לוי שחברת ישפאר לא שמרה כיאות על פרטי המשתמשים לרבות פרטי כרטיסי האשראי שלהם. התובע טוען שכשסיפק ל-PSN את מספר האשראי שלו, הוא לא היה מודע לכך שהפרטים יועברו וישמרו במאגר מידע אצל חברת סוני וכי הפעולות של ישפאר וסוני הם בגדר רשלנות.

 

בכתב התביעה מציג עורך הדין הנחה לפיה ברשת ה-PSN הישראלית רשומים כיום כ-120,000 משתמשים ישראליים. עורך הדין דורש פיצויים בגובה 500 שקלים לכל אחד מחברי הקבוצה, כמו גם פיצויים נוספים בגובה 400 שקלים לכל בעלי קונסולת ה-PS3 (גם אם אלה לא נרשמו ל-PSN), מכיוון שהשבתת הרשת גרמה להשבתה של חלק נרחב מיכולות המכשיר.

 

לא מדייק בעובדות

כתב התביעה של עורך הדין יוחאי גבע כולל כמה טעויות מהותיות, שעלולות להכשיל אותו מלהתקבל. הטעות הגדולה ביותר בתביעה היא הטענה שישפאר הקימה והפעילה את רשת ה-PSN הישראלית. בפועל, לישפאר לא היה חלק בהקמת והפעלת הרשת, והפעולות האלו התבצעו על ידי הסניף האירופאי של חברת סוני העולמית.

 

כמו כן, שמירת כרטיסי האשראי במאגר האירופאי של החברה הוא נתון שנמסר למשתמשים בעת החתימה על תנאי השימוש. והחיובים על רכישות ב-PlayStation Store הישראלית נעשים על ידי סוני אירופה ללא שום קשר לישפאר.

 

מישפאר נמסר בתגובה: "אין לנו מידע ספציפי לגבי הנ"ל. באופן כללי, סוני לא מגיבה לעניינים משפטיים מחוץ לכתלי בית המשפט".

 

ה-PSN תחזור השבוע

לאחר למעלה משבועיים של השבתה של PSN, הרשת תחזור לפעילות השבוע באופן מדורג. כך לפי ההודעה לעיתונות ששחררה סוני אמש בבלוג הרשמי שלה (ש').

 

בסוני לא מפרסמים יום ספציפי בו תחזור הרשת לאויר ומסבירים שהיא לא תתרחש בכל העולם במקביל. בנוסף, בסוני הטמיעו ברשת אמצעי אבטחה חדשים רבים, שיהפכו אותה לבטוחה יותר לשימוש. זאת כדי שהפריצה הגדולה לרשת, שהביאה להקפאתה ולחשיפת פרטיהם של עשרות מליונים של משתמשים, לא תקרה שוב.

 

 ה-PSN המחודשת צפוייה לכלול את האפשרויות שקדמו לנפילתה, כולל משחקי אונליין, ניהול חשבון, רשימת חברים, צ'ט, חיבור לעולם הווירטואלי PlayStation Home וגישה לשירות המוזיקה Qriocity. עם זאת, החנות הווירטואלית של השירות, ה-PlayStation Store, לא צפוייה לחזור בשלב זה ועדיין לא ידוע מתי תעלה לאוויר.

 

סוני מתנצלת ומפצה

בהמשך ההודעה המתנצלת הכריזה סוני על תוכנית הפיצויים שלהם למשתמשים המאוכזבים, שתקרא "ברוך שובכם": כל משתמש יקבל מנוי לחודש אחד לשירות הפרימיום PlayStation Plus, שכולל שלל שירותים בלעדיים (שמירת משחקים בענן, הנחות בלעדיות על תכנים להורדה ועוד). משתמשים שכבר רשומים לשירות הפרימיום יזכו למנוי לחודש נוסף בחינם.

 

האם זה עוזר לכ-120 אלף הישראלים שחברים ב-PSN? כיוון ששירות ה-PlayStation Plus לא זמין בישראל נכון למועד נפילת הרשת, לא ברור אם משתמשים שרשומים לרשת ה-PSN הישראלית יזכו להנות מהבונוס. סוני כן תאפשר למשתמשים להוריד "תכנים בידוריים" מהרשת ללא תשלום שיוכרזו בקרוב. כנראה שמדובר משחקי PSN, אך יכול להיות שסוני תחליט להעניק ללקוחותיה תכנים צנועים יותר, כגון ערכות נושא או תמונות אוואטר.

 

חבילת הבונוסים למשתמשים תשלח בשבועות הקרובים, בסמוך לעלייה המחודשת של חנות ה-PlayStation Store.

 

עוד בגיימס: פרטי אשראי מה-PSN מוצעים למכירה >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפלייסטיישן השווה מיליונים. אולי
מומלצים