מחשמלת את המסלול: פיז'ו EX1 לוהטת ברינג
מכונית התצוגה החשמלית של פיז'ו, שנבנתה לציון 200 שנות קיום לחברה הצרפתית, קבעה את הזמן המהיר ביותר על מסלול הנורבורגרינג - למכונית חשמלית
מסלול המירוץ המיתולוגי לוהט. פיז'ו EX1 החשמלית ניפצה בכמעט דקה את שיא מסלול הנורבורגרינג הארוך, למכוניות בעלות הנעה חשמלית. לטענת "אוטומוביל", המכונית החשמלית שהחזיקה עד עתה בשיא המסלול הייתה מיני, לאחר שעברה מספר שיפורים. המכונית הקטנה של ב.מ.וו עשתה זאת בזמן של תשע דקות ו-52 שניות, ואילו הפיז'ו הקיפה את המסלול תוך תשע דקות ושניה אחת בלבד.
פיז'ו בנתה את EX1 הייחודית לקראת תערוכת פריז 2010, ועשתה כך כדי לציין 200 שנה להקמת החברה. יחד עם הצגת יכולות הגלומה בהנעה חליפית. מכונית הרודסטר המקורית מציגה תצורה לא אופיינית, עם שני גלגלים צמודים באחורי המכונית, התורמים - כך פיז'ו - לחלוקת משקל נכונה, והפחתת משקל - בסך הכל 750 ק"ג. ה-EX1 עושה שימוש בשני מנועים חשמליים - כל אחד מהם בעל הספק מרבי של כ-170 כ"ס ו-24.5 קג"מ. השניים חולקים את הנעת המכונית - האחד מניע את הגלגלים האחוריים, האחר את הקדמיים.
למכונית המעניינת יש כבר מספר גביעים חשמליים-וירטואלים בארון התארים. הפיז'ו הקטנה ניפצה שיאי האצה למכוניות חשמליות: חצי מייל, 500 מטר וקילומטר - שיאים שנקבעו ב-1971 על-ידי אופל GT חשמלית וניסיונית. ה-EX1 מחזיקה כעת בשיא ההאצה למרחק של מייל אחד למכונית חשמלית, עם זמן של 41.09 שניות, תוך שהיא חוצה את קו הסיום במהירות של 141 קמ"ש.
נהג המירוצים הצרפתי סטפן קיילה (Stéphane Caillet) נהג את הפיז'ו החשמלית לשיאים האמורים, תוך שהוא עושה זאת בתנאים "בעייתיים", כך צוטטו אנשי פיז'ו באוטומוביל. ורק לשם פרופורציה - זמן של תשע דקות סביב הרינג אינו מיוחד כיום עבור מכוניות ספורט, אך הוא אינו רחוק מזמן ההקפה של מכונית ספורט קלאסית, לוטוס אספרי טורבו.