שתף קטע נבחר
 

תעודת שליש: השוק מזנק, מאזדה מאבדת גובה

מובילת שוק הרכב המקומי במשך למעלה מעשור, מאבדת את הבכורה לטובת יונדאי. בסיכום השליש הראשון של 2011, היא נמצאת רק במקום הרביעי. כל זאת בזמן ששוק הרכב צועד לקראת שיא מכירות מפתיע

שוק הרכב הישראלי מזנק מעלה, ומאזדה שהובילה מאז שנות ה-90, ממשיכה לצנוח. סיכום השליש הראשון בשוק הרכב הישראלי: בזמן שנתוני המכירות שוברים שיאים אצל מרבית יבואני הרכב, המפסידה הגדולה והמפתיעה של השנה היא מאזדה. היצרנית היפנית ששולטת בשוק בקלות מאז אמצע שנות ה-90, ממשיכה לצנוח בטבלת המכירות. את מקומה תפסה יונדאי הקוריאנית, אשר נושפת בעורפה בשנתיים האחרונות. יונדאי מציגה עליה נאה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד מאזדה ירדה באותה תקופה ביותר מ-11%.

 

אגב, בחודש אפריל עקפו גם טויוטה ושברולט את מאזדה, שמצאה עצמה במקום הרביעי והמאד לא מוכר עבורה. מאזדה מחזיקה ב"הישג" מפתיע נוסף - היצרנית היחידה בין עשרת הגדולות שהציגה השנה ירידה במכירות. בסך הכל נמכרו במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה כ-80 אלף מכוניות חדשות, עליה מרשימה של כ-25%.

 

 

יונדאי מכרה במהלך השליש הראשון 10,127 מכוניות חדשות, לעומת 8,936 אשתקד. מאזדה ששומרת בחישוב השנתי על מקום שני, מכרה השנה 9,070 מכוניות, לעומת 10,245 ב-2010. במקום השלישי בחישוב השנתי ממוקמת טויוטה עם 7,563 מכוניות חדשות, לעומת 6,548 אשתקד. במקום השלישי נמצאת קיה שאינה מפסיקה לצמוח. במהלך השליש רשמה הבת הקטנה בקונצרן יונדאי עליה מרשימה במיוחד. המותג שעבר מסמל"ת לידי משפחת אונגר, רשם במהלך השליש הראשון עליה של לא פחות מ-113% לעומת התקופה המקבילה ב-2010.

 

עליות נוספות שבולטות ב"תעודת השליש" של שוק הרכב המקומי רשומות על שם שברולט ופולקסווגן. המותג הקוריאני-אמריקני של UMI הציג זינוק של יותר מ-30%, ועלה מ-3,555 אשתקד, ל-4,865 מכוניות חדשות השנה. המותג הגרמני המיובא על-ידי צ'מפיון, רשם עליה גדולה עוד יותר, וזינק מ-2,834 מכוניות חדשות בינואר-אפריל 2010, ל-4,116 השנה. גם סוזוקי (שביעית), רנו (שמינית) סקודה (תשיעית) וניסאן (עשירית), מציגות נתונים מעולים. המותג הצ'כי עלה בלא פחות מ-80% בסך מכירות רכב חדש.

 

הופעות בכורה

יש לציין כי בשליש בראשון של השנה כלולים מספר מותגים שעבורם מדובר בהופעת בכורה (או "בכורה מחודשת") בשוק המקומי. כך למשל המותג אבארט (23), סמארט (56), SAIC הסיני (101), אינפיניטי (103) - כולם לא הופיעו כלל בדו"ח של אשתקד, אך עושים חייל כיום. למותגים אלה יש להוסיף את לנצ'יה שעלתה ממכונית אחת בתקופה המקבילה אשתקד ל-46 היום, את קאדילאק שעלתה מ-18 ל-84, וכמובן אופל שעלתה מ-53 מכוניות ב-2010 ל-1,684 השנה (362 מהן על-ידי UMI).

 

בין המותגים הקטנים שהציגו עלייה מרשימה ניתן למצוא גם את פורשה שעלתה מ-19 ל-30 מכוניות השנה, מיני שעלתה מ-23 ל-41 ויגואר מ-29 ל-40. סיאט מכרה השנה כמעט פי ארבע מכוניות, מ-442 ל-1,600 מכוניות.

 

אגב, מלבד מאזדה שבצמרת נרשמו במפתיע עוד מפסידות מפתיעות, הונדה מסרה בשליש הראשון כ-300 מכוניות פחות (10% פחות), דייהטסו מסרה 600 מכוניות פחות (מינוס כ-30%), איסוזו ירדה בכ-15% בעוד וולוו מכרה 431 מכוניות, ירידה של כעשרים אחוז לערך.

 


מסירות ינואר - אפריל

מסירות ינואר - אפריל
מותג אפריל 1-4.2011 1-4.2010

1. יונדאי

2,113 10,127 8,936
2. מאזדה 1,397 9,070 10,245
3. טויוטה 1,445 7,563 6,548
4. קיה 1,020 5,247 2,462
5. שברולט 1,419 4,865 3,555
6. פולקסווגן 806 4,116 2,834
7. סוזוקי 822 4,096 3,362
8. רנו 1,161 3,469 2,578
9. סקודה 755 3,359 1,866
10. ניסאן 1,142 3,288 2,320
סה"כ 16,974 80,263 64,301

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאבדת גובה
צילום: יהונתן צור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים