חיפשתם משפחתית חסכונית? קחו פורשה
אם חשקה נפשכם במכונית חסכונית שתכיל בנוחות את כל המשפחה, אבל אתם לא מוכנים להכניס למוסך מכונית שאינה מיוצרת על-ידי פורשה, יש לנו הצעה מפתה עבורכם - 795 אלף שקלים, ולא אגורה אחת יותר
תל אביב לאילת ובחזרה, ושוב לאילת, מבלי לתדלק את הפורשה המשפחתית שלכם. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית הציגה גרסה מונעת סולר של הפנאמרה המשפחתית, עם דגש על טווח נסיעה עצום, כפועל יוצא של צריכת דלק נמוכה במיוחד - לא רק ביחס לדגמי פורשה, אלא ביחס למכוניות ספורטיביות בכלל. מיכל דלק עם קיבולת של 80 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ-1,200 ק"מ.
אין ספק כי באירופה מדובר ביתרון עצום, המאפשר לכסות מרחקים אדירים מבלי להיות זקוק לתדלוק או עצירה, אך נראה כי בארץ מדובר ביתרון מעט פחות משמעותי. בכל מקרה, הפנאמרה דיזל תגיע אלינו כבר באוגוסט הקרוב, ברמת אבזור גבוהה ועם תג-מחיר של 795 אלף שקל. זהה למחיר גרסת הבנזין הזולה מכולן, ה-V6.
הגרסה החסכונית עושהשימוש במנוע הדיזל המוכר לנו מדגם הקאיין, ה-V6 בנפח 3.0 ליטר. ההספק המרבי עומד על 250 כ"ס, ונתון המומנט עומד על 56 קג"מ מרשימים בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים המוכרת של פורשה (טיפטרוניק S עם שמונה יחסי העברה) תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד, שכן לא תהיה גרסה כפולת-הנעה. המהירות המרבית עליה מצהירים הגרמנים היא 242 קמ"ש, והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יעמוד על 6.8 שניות בלבד.
צריכת הדלק הממוצעת והרשמית של הפנאמרה דיזל תעמוד על כ-16 ק"מ לליטר, עם פליטת מזהמים ש 167 גרם CO2 לק"מ. זאת בעזרת צמיגים "ירוקים", בעלי התנגדות גלגול נמוכה. עם צמיגים ספורטיביים, רכים ובעלי חיכוך גבוה יותר, תחלוף הפורשה הגדולה על 500 מטרים פחות לכל ליטר סולר, עם עליה קלה בפליטת המזהמים. בכך אגב הופכת הדיזל למכונית החסכונית ביותר מתוצרת פורשה. הפנארמה ההיברידית שהוצגה בפברואר, משיגה 14.7 ק"מ לליטר בלבד.