הונדה ישראל משיקה: CBR 250 R
רק רבע ליטר של מנוע, אבל עם שם המעיד על שייכות למשפחה ספורטיבית, ועיצוב מושך - הונדה מציגה בישראל אופנוע ספורט קטן-נפח במחיר של 38 אלף שקלים
רק 250 סמ"ק, 162 ק"ג בלבד, שם מפתה ותג-מחיר של 38 אלף שקל. חברת מאיר, יבואנית אופנועי וקטנועי הונדה לישראל, מתחילה בשיווק האח הקטן למשפחת ה-CBR - עם מנוע חד-צילינדרי בנפח רבע ליטר בלבד, הספק מרבי של 19.5 קילוואט (26.04 כ"ס) ועיצוב מושך. לפי היבואנית, האופנוע החדש בישראל "צפוי למשוך מגוון רחב של רוכבים", וזאת עקב המחיר הידידותי והשימושיות הגבוהה שהוא מציע. "לאור הכבישים העמוסים, מחירי הדלק המאמירים ותחושת האחריות הגוברת והולכת שאנו חשים לגבי הסביבה, הופכים אופנועים קלי משקל וחסכוניים בעלי נפח מנוע קטן, לרלוונטיים יותר מתמיד", אומרים בהונדה.
לדברי היבואנית, ה-CBR מסוגל להציע יכולת ספורטיבית ראויה לשמה, למרות נפח המנוע הצנוע, ובאותה עת לשמור על צריכת דלק (רשמית) של כ-27 ק"מ לליטר בלבד. עם מיכל דלק בנפח 13 ליטר, אמור ה-250 להציע טווח רכיבה נאה של 350 ק"מ תיאורטיים. מלפנים הוא מצויד בצמיג 110-70, ומאחור ב-140-70, שניהם עם חישוקי "17. עוד במפרט - בלם דיסק קדמי ואחורי, תיבת שישה הילוכים, מזלג קדמי בעל מהלך מתלה של 130 מ"מ, ובולם אחורי בודד עם מהלך של 104 מ"מ.
יש להזכיר כי מנתוני איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי שהתפרסמו אתמול (ג') עולה כי קטגוריית הנפח 125-250 אליה שייך ה-CBR החדש, היא השנייה בגודלה בשוק הרכב המקומי - כאשר היא נשלטת כמובן על-ידי קטנועים, בדיוק כמו הקטגוריה הפופולרית ביותר בישראל, בנפח 50-125. קטגוריות הכוללות רק אופנועים מציגות תמונת מצב עגומה בשוק הישראלי, שנדמה כהולך ומאבד גובה מאז ייקור תעריפי ביטוח החובה לכלים דו-גלגליים.
הערה: במקור פורסם כי למנוע ההונדה 19.5 כ"ס, אך הספקו 26.04.