שתף קטע נבחר
 

טעינה חשמלית? טויוטה רוצה את זה אלחוטי

יצרנית הרכב הגדולה בעולם הודיעה כי החליטה להשקיע בפתרונות טעינה חשמלית אלחוטית, החוסכת הוצאות מיותרות על כבלים והחלפת סוללות. האם זה יהיה הפתרון המועדף על יצרניות הרכב?

לא עוד חיפוש אחר כבל הטענה ושקע חשמלי מתאים? יצרנית הרכב טויוטה הודיעה לפני מספר ימים כי היא מתעניינת בפתרון הטענה אלחוטי, ולכן החליטה להשקיע בחברה אמריקנית קטנה בשם WiTricity, המפתחת מערכת שכזו. בטויוטה ובחברה האמריקנית לא חשפו באיזה סכום מדובר, אך לדברי דייויד שץ, מנהל הפיתוח העסקי והשיווק בחברה, ההשקעה תאפשר לסיים את הפיתוח ולהתחיל בשיווק הפתרון המקרי.

 

לדברי שץ, אנשי החברה מעריכים כי ניתן יהיה ליישם את הטעינה האלחוטית בכלי רכב, כבר תוך שנתיים שלוש מהיום. "כיום מושקות בתעשיית הרכב מכוניות ראשונות המיועדות להתחבר לרשת טעינה חשמלית ייעודית. אלה מכוניות דור-ראשון חשמליות. אנחנו מכוונים לדור המכוניות השני, שיגיע תוך שנים ספורות", כך מצטטת סוכנות הידיעות רויטרס.

 

ואיך זה עובד? די פשוט למעשה. הטעינה החשמלית תתבצע באמצעות מתקן משדר ומתקן קולט. הראשון יהיה מחובר לספק חשמל, ואילו השני יהיה ברכב עצמו, כאשר המרחק בין השניים יהיה "כמה עשרות סנטימטרים", כך שץ. שני המתקנים יופעלו בתדר אלקטרומגנטי זהה, וכך ניתן יהיה לטעון את סוללת המכונית בעזרת השדה המגנטי שייווצר.

 

יש לציין כי ב-WiTricity מבטיחים כי ניתן יהיה להרכיב את המתקן במכוניות חשמליות קיימות, ולא רק כאלה שיגיעו עמו מפס הייצור. עם זאת, כך רויטרס, הם מניחים כי קל יותר יהיה לשווק את המוצר לציבור, כאשר הוא נמכר יחד עם המכונית החדשה. "עוד לא ברור לנו עד כמה ירצו בעלי המכוניות לשלם תוספת עבור ערכת טעינה אלחוטית", נאמר.

 

בהודעה רשמית שפרסמה, אומרת יצרנית הרכב כי פתרון הטעינה האלחוטי שמציעה WiTricity, אשר מונע את הצורך במגע בין הגוף הטוען לנטען, נראה כמוצלח ומתאים במיוחד לכלי רכב בעלי סוללה. שיתוף הפעולה בין השתיים אמור להאיץ את שלב הפיתוח, עד שיהפוך לישים ומקובל בתעשיית הרכב, כך טויוטה. "טעינת מכונית היברידית-נטענת או חשמלית-מלאה באמצעות פתרון זה, עשויה להפוך לקלה ופשוטה, במסגרתה כל שנדרש הוא לחנות בסמוך למתקן מיוחד בבית או במקום העבודה, ללא צורך בחיבור פיזי כלשהו", כך ההודעה.

 

יש להזכיר כי טויוטה אינה היחידה שהביעה עניין במוצר. גם ענקית הרכב דלפי-אוטומוטיב משקיעה ב-WiTricity. בנוסף, ניסאן וג'נרל מוטורס הודיעו זה מכבר כי הן בוחנות יישום פתרונות טעינה אלחוטית במכוניות מתוצרתן, ועושות כך באופן עצמאי. הראשונה מעוניינת לשלב פתרון שכזה במכוניות חשמליות מתוצרתה, ואילו GM שוקלת לעשות בכך שימוש עבור צרכני חשמל קטנים יותר במכונית - טלפון סלולרי, GPS חיצוני ועוד - ולא עבור הסוללה המניעה את הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי לעזאזל צריך כבל חשמלי?
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים