שתף קטע נבחר
 

ישראל כץ, לידיעתך: התחבורה הציבורית מגוחכת

"איפה לעזאזל שר התחבורה, ולמה הוא לא מתערב במשחק הלא הוגן בין האזרח לחברת האוטובוס"? מונולוג של נוסעת רגילה, אחת ממאות אלפים ביום, שלא יכולה יותר לסבול את הזלזול בה

אחרי שנים של נסיעה באוטובוס, בהן שיחקתי לפי הכללים שהציבו חברות דן וקווים, החלטתי לעצור ולצעוק. במשחק הזה אני לא מוכנה יותר להשתתף, שכן הוא פשוט לא הוגן. אתם הרי מכירים אותו, את המשחק המעליב, שכל נוסע בתחבורה הציבורית נאלץ להשתתף בו מדי יום. משחק בלי כללים, בלי חוקים, בו חברה אחת גדולה ודורסנית שזוכה לגיבוי מלא של משרד התחבורה, עושה כל מה שהיא רוצה לציבור שבוי וחלש.

 

  • רפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן: מהבטחה גדולה לסחבת מייאשת

 

משחק שאין לנו שום אפשרות שלא לקחת בו חלק, שכן אנחנו חייבים להגיע לעבודה, הביתה או לאוניברסיטה. כי אין לנו דרך אחרת. ברגל אי אפשר, באופניים זה רחוק מדי, והרכב הפרטי הרי יקר, ומזהם. אז יום אחרי יום אנחנו מתייצבים במגרש המשחקים, בו אוטובוסים מגיעים לפי לוחות זמנים שרק הם קבעו, ושכל קשר בינם ובין המציאות לא תמיד קיים. משחק בו השאלה החשובה ביותר מדי בוקר, היא האם יגיע האוטובוס בזמן או לא, ואם כן, האם יעצור, ואם יעצור, האם אפשר יהיה לשבת.

 

שכן חברות האוטובוס יכולות, כאמור, לשחק בכל דרך בה יבחרו, מבלי שמישהו יעניש או יאיים. ולכן דוחסים אנשים בעמידה, לכן אין אוויר לנשום, ואין כללי בטיחות שכן מי בכלל שמע על חגורות. הרי הכללים שחלים על התחבורה בישראל אינם נוגעים לאוטובוסים. רוצים לשחק עם דן או קווים? עלו על קו 24 או 27, על קו 61 או 45, או 55 ו-63, וזו רק רשימה חלקית.

 

רגע, בעצם יש איזו רפורמה מאוד מושקעת, ומתוקשרת, שעבדו עליה המון שנים. רפורמה שאמורה לשפר את השירות לאזרח, באמצעות ביטול קווי אוטובוס. מעולה לסטודנטים אגב, המעוניינים להגיע מרמת גן לאוניברסיטת תל-אביב, בשני אוטובוסים עמוסים, דחוסים ומאחרים.

 

ולנו אין ברירה. יש לנו בדיוק מגרש משחקים אחד, בו אנחנו משתתפים. משחק בו אנחנו חייבים לשלם כדי להשתתף, ולקבל בהכנעה דלת נטרקת בפרצוף כי "אין מקום". שר התחבורה, האם שומע?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזה כיף - אוטובוס
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים