לקורא ה(ממש) עשיר - מרצדס SLS עם גג נפתח
בואו ונניח שמרצדס SLS AMG אקזוטית, אינה מספיק מיוחדת עבורכם. בואו ונניח גם שיש לכם (הרבה) יותר משלושה מיליון שקל כדי לרכוש מכונית חדשה. אם כך, כל שנותר לכם הוא להמתין לתחילת השיווק של גרסת הגג הנפתח
אתם (וגם אנחנו) רוצים אחת כזו. 10,000 ק"מ במסלול המירוצים המיתולוגי נורבורגרינג בגרמניה. מרחק דומה בנסיעה עירונית איטית וצפופה, 20 אלף מחזורי פתיחה וסגירה של הגג החשמלי. וגם, נסיעה בתנאים קיצוניים בטקסס לצורך בחינת עמידות המכלולים לאבק דק במיוחד, ושהייה במקפיא כדי לזהות פגיעה אפשרית בשכבת הצבע הסופר-איכותית. אלה הם רק חלק מהמבחנים שערכה מרצדס לגרסת הרודסטר נטולת הגג של ה-SLS-AMG, מכונית שצפויה להיחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט, שתיערך בספטמבר הקרוב.
למרות שעד החשיפה בפרנקפורט נותרו ארבעה חודשים, מפרסמת היום (ה') מרצדס תמונות ופרטים ראשונים אודות ה-SLS רודסטר - כנראה כדי לעורר את סקרנותם של לקוחות פוטנציאליים, או לכל הפחות לזכות בתשומת לבם של חובבי רכב. התמונות, בהן נראית המכונית עם הסוואה קלה בלבד, אינן מותירות הרבה מקום לדמיון, אך חלק מהפרטים אכן מצליחים לעורר סקרנות. כך למשל, שלדת הצינורות של הרודסטר כבדה ב-2 ק"ג בלבד מזו של גרסת הקופה, ששוקלת 241 ק"ג. זאת למרות שהיא אינה עושה שימוש בגג קשיח, המהווה חלק חשוב בקשיחות מבנית של רכב.
הפער הקטן במשקל מוסבר על-ידי מרצדס בכך שכבר בעת תכנון ה-SLS קופה, נדרשו המהנדסים לפתח שלדה קלה וחזקה במיוחד, שתוכל להתמודד עם הסרת הגג בגרסת הרודסטר. כך נחסכה הוספת חיזוקים רבים לשלדה, ש"יפצו" על היעדר הגג ויעלו משמעותית את משקל המכונית. "ללא קשיחות מבנית, אין יכולת דינמית וגם אי אפשר להבטיח את ההתאמה המושלמת של גג הבד", מסביר תומאס מורס, ראש מחלקת הפיתוח ב-AMG.
ובכל זאת, במרצדס מציינים כי נוספו לרודסטר שני חיזוקי שלדה - אחד בקורה רוחבית מתחת ללוח המחוונים, והשני בתושבת הנמצאת בין מנגנון הגג ומכל הדלק. "זו מכונית סופר-ספורט, כמו גרסת הקופה", אומר מורס מ-AMG. "מיותר לציין שאנחנו נחושים להשיג יכולת דינמית מצוינת גם בגרסת הרודסטר".
כדי להבטיח שהיכולת הדינמית אכן גבוהה מספיק, וכי תנאי המחייה של הנהג והנוסע לא יפגעו חלילה כתוצאה מהסרת הגג, עברה המכונית סדרת מבחנים מפרכים - כנהוג בתעשיית הרכב. עם זאת, חלק מהמבחנים ייחודיים למכוניות ספורט, כמו אותם 10,000 ק"מ שבילתה המכונית במסלול הנורבורגרינג. המסלול, המכונה "הגיהינום הירוק", הפך זה מכבר לאמת-מידה עבור כל מכונית ספורט, הודות לתוואי מפרך וקשה במיוחד, הכולל כ-74 פניות על-פני 21 ק"מ.
מרצדס אינה חושפת בשלב זה פרטים אודות ביצועי ה-SLS רודסטר, למעט מהירותה המרבית - שתהיה מוגבלת אלקטרונית ל-317 קמ"ש. המנוע זהה לזה של גרסת הקופה: V8 בנפח 6.2 ליטר, עם 571 כ"ס. פרט נוסף שנחשף היום הוא הזמן הנדרש לפתיחת הגג: 11 שניות בדיוק, במהירות של עד 50 קמ"ש.
אגב, אם אתם מוטרדים מעניין אמינות הגג החשמלי, כדאי שתדעו כי במרצדס מבהירים שהם ערכו 2,500 מחזורי פתיחה וסגירה בנסיעה - בתנאי חום וקור קיצוניים, בלחות גבוהה או ביובש מדברי. "שום דבר לא נשאר למזל", הם מבטיחים ללקוחות פוטנציאליים. ואם אתם מוטרדים מעניין המחיר? ובכן, כמאמר הקלישאה - היא כנראה לא עבורכם. שכן הגרסה המשווקת כיום בישראל, זו בעלת הגג הסגור ותג המחיר הנמוך יותר, עולה למעלה משלושה מיליון שקלים.