שתף קטע נבחר

יגואר: מכונית העל שלנו היא היפה מכולן

מכוניות היברידיות לא חייבות להיות שימושיות, זולות או משפחתיות. עובדה, יגואר החליטה לייצר את ה-C-X75, עם מנועי בנזין וחשמל, ביצועי על ותג-מחיר בלתי אפשרי בעליל. לא שזה ממש משנה לנו

בוגאטי ווירון לא מספיק מהירה? חכו למכונית העל החדשה של יגואר. "זו תהיה המכונית הכי יפה וחדשנית שיגואר ייצרה אי-פעם". כך, ללא היסוס או ענווה, מתייחס בכיר ביצרנית הבריטית אל מכונית העל ההיברידית C-X75 - מכונית תצוגה שעל ייצורה הודיעה יגואר בסוף השבוע האחרון. "אפילו בעולם מכוניות העל, אנחנו עדיין יכולים לייצר את היפה ביותר", מסכם הבכיר. אז על מה בעצם הוא מדבר?


 

ה-C-X75, שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה, תצויד במנוע טורבו-בנזין ושני מנועים חשמליים - אחד יניע את הציר האחורי, והאחר את הקדמי. ביגואר לא מפרטים מה יהיה נפח מנוע הבנזין (כל מה שהם אומרים הוא שזה יהיה "מנוע מתקדם בעל נפח קטן"), וגם לא מגלים מה יהיה הספקם המשולב של המנועים. אך נתוני הביצועים בהחלט הולמים את הגדרתה של ה-C-X75 כמכונית-על: מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות - ול-160 קמ"ש בפחות מ-6 שניות - ומהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש.

 

מעניין לציין כי מכונית התצוגה מפריז צוידה בטורבינת גז קלת-משקל, ולא במנוע בנזין "פשוט". לדברי יגואר, הסיבה להחלפת יחידת ההנעה החדשנית במנוע קונבנציונאלי היא "על-מנת להביא את ה-C-X75 לאולמות התצוגה במסגרת הזמן של פרויקט פיתוח רגיל". עם זאת, ביצרנית מבטיחים כי לא זנחו את הטכנולוגיה של טורבינות גז, וכי היא צפויה להופיע בדגמים עתידיים.


 

לביצועים המרשימים תורמת שלדה קלת-משקל, שלדברי יגואר עשויה כולה מסיבי-פחם. ביצרנית מתגאים בשיתוף פעולה עם קבוצת וויליאמס - אחת הקבוצות הוותיקות והמצליחות בתולדות הפורמולה 1. "תמיד התייחסנו אל עצמנו כחברת הנדסה", אומר יו"ר הקבוצה, פרנק וויליאמס. "הפרויקט הזה יאפשר לנו לשלב את המומחיות הטכנית שלנו, וליצור משהו יוצא דופן".

 

בהתאם לצו "האופנה הירוקה", יגואר מפרטת את נתוני פליטת המזהמים של מכונית העל החדשה: פחות מ-99 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. למי שמרים כעת גבה סקפטית, נספר כי יגואר מבטיחה טווח נסיעה "חשמלי" של כ-50 ק"מ. לא ברור איך ההבטחות האלה יתממשו עם מצערת פתוחה לגמרי ו-320 קמ"ש, אבל לפחות על הנייר זה נראה מבטיח.

 

מה שנראה מעט פחות מבטיח הוא סיכוייהם של לקוחות מן השורה לרכוש את המכונית החדשה. רק 250 יחידות ייוצרו, ומחירה ינוע בין 700 ו-900 אלף ליש"ט - בהתאם למדינה. בשקלים ולפני מסים זה יוצא בין 3.9 מיליון ו-5 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לשימוש הערוץ בלבד! יגואר C-X75 קונספט היברידי תערוכת פריז
אתר יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים