כבר ב-2014: כל פריוס תתחבר גם לרשת החשמל
ההיברידית הפופולרית תשווק בעתיד רק עם חיבור לרשת החשמל הביתית, בעוד הגרסה הנטענת עצמאית, תיעלם מארסנל הדגמים. צריכת הדלק הצפויה - יותר מ-60 ק"מ לליטר
העתיד הוא Plug-in. כל טויוטה פריוס שתיוצר החל מ-2014 תוכל להיטען מרשת החשמל הביתית. כך מדווח עיתון הניקיי היפני. טויוטה החלה לפתח את הגרסה הנטענת (Plug-in) של הפריוס ההיברידית עוד ב-2007, והיא צפויה להתחיל בשיווקה במקביל לגרסה "הרגילה" (שאינה נטענת מרשת החשמל) ב-2012, ובכלל זאת גם בישראל. כעת מתברר כי כבר בעוד כשלוש שנים תהפוך הגרסה הנטענת ליחידה שתשווק.
- מגיעה לארץ: שברולט וולט השיגה 231 ק"מ לליטר
על-פי הדיווח בניקיי, בכוונת טויוטה למכור את הגרסה הנטענת של הפריוס במחיר דומה לזה של הגרסה הרגילה. בעיתון היפני גם מציינים כי צריכת הדלק הצפויה של הפריוס הנטענת היא יותר מ-60 ק"מ לליטר - וזאת בהשוואה ל-38 ק"מ לליטר של הגרסה הנמכרת כיום.
בעיתון מציינים כי טויוטה מפתחת גם מכוניות חשמליות "טהורות", המצוידות במנועים חשמליים בלבד. אולם, מאחר שמכוניות חשמליות דורשות תשתית טעינה ייעודית, ביצרניות סבורים כי הן עדיין אינן בשלות להפוך לחלופה ריאלית למכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית. זו הסיבה, כך מוסיף הניקיי, לבחירתה של טויוטה בטכנולוגיה של מכוניות היברידיות נטענות.
בעבר פרסמה טויוטה תוכנית להרחיב משמעותית את היצע המכוניות ההיברידיות שלה. למעשה, כבר השנה אמורה הייתה היצרנית להציג כמה גרסאות חדשות, ובכלל זאת מיניוואן ומכונית עירונית. אולם, בעקבות אסון הטבע בצפון-מזרח יפן, נאלצה היצרנית לדחות את השקתן.
בתוכנית רב-שנתית שהציגה טויוטה בשנה שעברה, נקבע כי עד 2015 תמכור כמיליון כלי רכב היברידיים בשנה. בסך הכל מתכננת היצרנית למכור כחמישה מיליון כלי רכב מסוג זה עד אמצע העשור.
טויוטה פריוס נטענת
צילום: רועי צוקרמן