שתף קטע נבחר
 

העתיד לפי פולקסווגן: היברידי נטען, ואח"כ חשמל

בקונצרן הרכב הגרמני משוכנעים כי מכונית חשמלית מייצגת את העתיד, אך בינתיים מתמקדים בפתרונות היברידיים - הכוללים אפשרות טעינה מרשת החשמל הביתית

"למכונית החשמלית תהיה השפעה משמעותית על העתיד של ניידות אישית". כך הצהיר יו"ר קבוצת פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, בוועידה בינלאומית שנערכה השבוע בווינה. אולם, לפני שמכוניות חשמליות יהפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף התחבורתי, מעריך וינטרקורן כי "בטווח הזמן הבינוני, מכוניות היברידיות הניתנות לטעינה מרשת החשמל, מציעות פוטנציאל רב מאחר שהן משלבות את הטוב שבשני העולמות".

 

לדבריו, מכונית היברידית נטענת מציעה את מה שלקוחות רבים רוצים: ביצועים בלתי-מוגבלים של מנועי בעירה פנימית, וניידות חשמלית בנהיגה יומיומית. וינטרקורן מציין כי - בניגוד למכונית חמשלית - למכוניות היברידיות נטענות אין מגבלות על מהירות הנסיעה, וכי יש להן פוטנציאל רב לצמצום פליטת הפחמן הדו-חמצני (CO2). יו"ר פולקסווגן הוסיף כי ב-2013 ו-2014 תשיק היצרנית כמה דגמים היברידיים חדשים, שיאפשרו טעינה מרשת החשמל.


פולקסווגן XL1: כך יראה העתיד של היצרנית?

 

ראוי להזכיר כי בתערוכה שנערכה בתחילת השנה הציגה פולקסווגן את ה-XL1: מכונית תצוגה היברידית-נסיונית, עם צריכת דלק מוצהרת של 0.9 ליטר ל-100 ק"מ. המכונית צוידה במנוע דיזל קטן ומנוע חשמלי, וניתן לטעון אותה מרשת החשמל.

 

"ניידות חשמלית היא המשימה של תעשיית הרכב כלל התעשייה באירופה למאה הקרובה", אומר וינטרקורן. "יצרניות רכב, ספקיות-משנה, חברות תשתית, מדענים ופוליטיקאים - כולם צריכים לעמוד באתגר". וינטרקורן הוסיף כי יש להגביר את מאמצי המחקר בתחומים רלוונטיים, ובעיקר - בתחום הסוללות.

 

בשנה שעברה חשפה היצרנית כי עד 2013 בכוונתה להציג לפחות שלוש מכוניות חשמליות: ה-UP הקטנה, וגרסאות חשמליות של הגולף והג'טה. מכונית חשמלית נוספת צפויה להיות גרסה של הווידה, מכונית סדאן המיועדת לשוק הסיני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
יו"ר פולקסווגן, מרטין וינטרקורן
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים